Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Werner Meng
Slimsvamp? (Læst 589 gange) Postet d. 10-02-08 kl. 16:52
Mon ikke det er en slimsvamp på vej til at danne sporebeholdere? Set i dag på hassel på Moesgård, størrelse ca. 3 mm høj.

M.v.h. Werner

Slimsvamp? (Mon ikke det er en slimsvamp på vej til at danne sporebeholdere? Set i dag på hassel på Moesgård, st)
Foto: Werner Meng
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 10-02-08 kl. 17:09. Emne: Slimsvamp?
Jo, det er rigtig nok, men uden mikroskopi kan man ikke afgøre hvilken slags. Jens Maarbjerg ved alt om svampedyr.

Kommentér

Werner Meng
#2 postet d. 10-02-08 kl. 17:29. Emne: Slimsvamp?
Jo, jeg tog den jo ikke med hjem Margaretha, men det er jo forunderlige og fascinerende væsner og på sin vis også smukke, i hvert fald nogen af dem.

Kommentér

Kirsten Damgaard
#3 postet d. 10-02-08 kl. 17:33. Emne: Slimsvamp?
Hej Werner.

Her er et sted man kan bladre.

Men jeg ved ikke om det kan give noget?

- se linket HER

mvh.Kirsten

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 10-02-08 kl. 18:43. Emne: Slimsvamp?
Det er en meget fin side Kirsten, men det kan ikke gøre det.

Svampedyr er så fascinerende Werner, og smukke i sit sporebærende stadium. P.t. har jeg et plasmodium på kost hjemme i en petriskål, et stilfærdigt husdyr, men absolut anbefalelsesværdigt .

Kommentér

Werner Meng
#5 postet d. 10-02-08 kl. 20:06. Emne: Slimsvamp?
Tak til jer begge, svampedyr som husdyr, det lyder fristende dog tror jeg insekterne fylder rigeligt i min dagligdag, men man ved aldrig og jeg er glad for at få bekræftet, at det er en slimsvamp jeg har mødt i dag.

M.v.h. Werner

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator