Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Troels Kornfelt
Fra min vindueskarm (Læst 461 gange) Postet d. 06-06-17 kl. 10:08
I bunden af min vindueskarm sad en underlig amorf masse bestående af både nogle brunlige og gule dannelser. Den var helt tør og smuldrede let. På fotoet ses, at der sidder små larver i toppen af de gule lidt sneglehusagtige formationer. Jeg gætter på, at det er et insekt, der har lagt sine æg her, men hvilket?

Venligst

Troels

Fra min vindueskarm (I bunden af min vindueskarm sad en underlig amorf masse bestående af både nogle brunlige og gule dan)
Troels Kornfelt har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(27)
#1 Svar postet d. 06-06-17 kl. 12:51. Emne: Fra min vindueskarm
Det kunne sagtens være en rede af den Røde Murerbi, Osmia rufa. Den laver ofte reder i de smalle sprækker mellem karm og ramme i vinduer og døre, der ikke anvendes i længere tid, som f.eks. - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Troels Kornfelt
#2 Kommentar postet d. 06-06-17 kl. 15:07. Emne: Fra min vindueskarm
Mange tak Stig!

Jeg er overbevist om, at det må være Rød Murerbi. Faktisk kom der en bi flyvende, da jeg var i gang med at fjerne massen, så tanken om, at det kunne stamme fra en biart, strejfede mig.

Troels

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator