Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Martin
Neopachygaster (Læst 154 gange) Postet d. 24-06-17 kl. 11:29
Fundet i Hundested Havn på importerede stammer (især birk og bævreask) fra Balticum. Ligner meget Neopachygaster meromelas, som jeg tidligere har fundet på poppel. Men da det formodentlig er et indslæbt eksemplar, kan man måske ikke udelukke en anden art.

Vh. Ole

Neopachygaster (Fundet i Hundested Havn på importerede stammer (især birk og bævreask) fra Balticum. Ligner meget Ne)
Foto: Ole Martin. Hundested Havn 22-06-2017
Besvar | Kommentér

Ole Martin
#1 Kommentar postet d. 24-06-17 kl. 11:32. Emne: Neopachygaster
Samme individ. Fik kun disse to fotos inden fluen forsvandt

Neopachygaster (Samme individ. Fik kun disse to fotos inden fluen forsvandt)
Foto: Ole Martin. Hundested Havn 22-06-2017
Klik på billedet for original størrelse (757 x 600)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12623)
#2 Svar postet d. 24-06-17 kl. 13:39. Emne: Neopachygaster
Hej Ole

Jeg er pænt meget sikker på, at det også er Neopachygaster meromelas.

Når jeg løber den igennem den gamle nøgle til Diptera i den europæiske del af Sovjetunionen, kommer den ud som Pachygaster orbitalis, og det er et synonym til N. meromelas. Der er ingen alternativer i nøglen (fra 1969). Ifølge Fauna Europaea er der heller ingen arter i Baltikum, som ikke også findes i Vesteuropa.

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Martin
#3 Kommentar postet d. 24-06-17 kl. 16:33. Emne: Neopachygaster
Hej Walther.

Tak for bekræftelsen. Det kan vel heller ikke udelukkes, at det er et lokalt individ, som har fundet vej til træet i havnen.

Vh. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator