Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampedyr og slimsvampe -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sylvia Rennison
Tidspunkt for troldsmør? (Læst 532 gange) Postet d. 17-02-08 kl. 15:29
Under meget løs bark på udgået træ, sad der en ret stor plamage af dette smukke mynster.

Der var runde "perler" indimellem, de noget underlige svampe fik jeg ikke rigtig noget tydeligt billede af.

Aslundskoven i dag.

Hilsen

Sylvia

Tidspunkt for troldsmør? (Under meget løs bark på udgået træ, sad der en ret stor plamage af dette smukke mynster.
Der var ru)
Foto: Sylvia Rennison
Kommentér

Michael Filtenborg
#1 postet d. 17-02-08 kl. 15:32. Emne: Tidspunkt for troldsmør?
Nej troldsmør er det ikke, men det gule er nok plamodiestadiet af et eller andet svampedyr/slimsvamp, men de kan ikke kendes fra hinanden på dette stadie.

Kommentér

Sylvia Rennison
#2 postet d. 17-02-08 kl. 16:47. Emne: Tidspunkt for troldsmør?
Nu var der flere stadier, jeg prøver lige med et andet udsnit.

Hvad kan jeg kalde mit billede?

Tidspunkt for troldsmør? (Nu var der flere stadier, jeg prøver lige med et andet udsnit.
Hvad kan jeg kalde mit billede?)
Foto: Sylvia Rennison
Kommentér

Michael Filtenborg
#3 postet d. 17-02-08 kl. 17:45. Emne: Tidspunkt for troldsmør?
Det er samme stadie. Så længe det er gult og i dette rodnetsmønster, er det i plasmodiestadiet. Som sagt kan man ikke adskille dem på dette stadie.

Kommentér

Sylvia Rennison
#4 postet d. 17-02-08 kl. 21:37. Emne: Tidspunkt for troldsmør?
Tak for hjælpen Michael.

Hilsen

Sylvia

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator