Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

pia vang henningsen
Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til? (Læst 1571 gange) Postet d. 17-07-17 kl. 18:31
Vi har et rødstjerte par boende tæt ved vores hus, og de "synger" med det meget ensatet piip, piiip, piiip stort set non-stop fra solopgang til solnedgang.

Det varede noget tid inden vi fandt ud af hvilken (hvilke) fugl det var der var SÅ ivrig, men nu har jeg set både den meget karakteristiske han, og den brune hun sidde i vores elletræer med næbet fyldt med insekter mens de ihærdigt messer deres "sang"..

MEN - alle de lydfiler jeg kan google mig til når jeg søger på rødstjert, de lyder meget anderledes end den vi hører her.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Anders Nielsen

Svaraktivitet:

(15)
#1 Svar postet d. 17-07-17 kl. 18:50. Emne: Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til?
Jeg tør ikke med 100% sikkerhed sige, der ikke kan være forvekslingsmuligheder, når der er tale om et kald (det er ikke rødstjertens sang, du har optaget), men denne optagelse af (et af) rødstjertens kald er ikke helt ved siden af din optagelse: - se linket HER

Mvh. Anders

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1182)
#2 Svar postet d. 17-07-17 kl. 19:05. Emne: Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til?
Det du hører er advarselskaldet. Det bliver brugt næsten non stop, hvis der er nogen (fare) i nærheden af ungerne.

Altså ikke sang, men kald.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

pia vang henningsen
#3 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 19:49. Emne: Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til?
Den lyd du linker til er meget lig den vores Rødstjert laver.

Jeg er ikke i tvivl om at det er Rødstjerten. Hannen har lige siddet på elhegnet en meter fra vores vinduer, alt i mens han kom med det kald

Besvar | Kommentér

pia vang henningsen
#4 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 19:49. Emne: Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til?
Den lyd du linker til er meget lig den vores Rødstjert laver.

Jeg er ikke i tvivl om at det er Rødstjerten. Hannen har lige siddet på elhegnet en meter fra vores vinduer, alt i mens han kom med det kald

Besvar | Kommentér

pia vang henningsen
#5 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 19:52. Emne: Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til?
Tak - det må være et meget ængsteligt par vi har boende, for de siger sådan stort set hele tiden :O)

Men jeg var nu ret sikker på at de må have unger et sted, for de har haft insekter i næbbet hver gang jeg har fået set nærmere på dem.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen
#6 Kommentar postet d. 17-07-17 kl. 20:02. Emne: Rødstjert synger ikke som de man kan google sig til?
De er ikke mere ængstelige end normalt for rødstjerte.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator