Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Øgard
Insekter på forruden (Læst 728 gange) Postet d. 19-07-17 kl. 15:43
I de go´e gamle dage blev vi unger proppet ind i bilen og kørt på søndagstur med termokande og campingbord. Jeg husker, at min far bandede stygt over alle de insekter, der blev mast ud på forruden. I dag er der stort set ingen insekter på ruden. Skyldes det bilernes forbedrede aerodynamik, eller er der meget færre flyvende smådyr i luften i dag?

Besvar | Kommentér

Thomas Holm
#1 Kommentar postet d. 19-07-17 kl. 16:40. Emne: Insekter på forruden
Hej Claus.

Jeg synes, jeg har konstateret det samme.

Hvis jeg tænker på, når jeg kørte bil i 1990´erne og så nu, oplever jeg markant mindre insektmos på forruden.

Hvis det ikke bare er indbildning, er det formodentlig færre insekter i luften. Bl.a er brakmarkerne jo forsvundet fra landskabet plus et endnu mere intensivt landbrug end for blot 20-25år siden.

Den gang troede vi jo heller ikke, det kunne blive værre......det ku´ det!

Dog er der selvfølgelig også ting, der er forbedret, skal der lige indskydes! Men ikke for insekterne!

Mvh. Thomas

Besvar | Kommentér

Thomas Holm
#2 Kommentar postet d. 19-07-17 kl. 16:43. Emne: Insekter på forruden
Og apropos.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator