Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jeanette Kristensen
U? almindelig kattehale? - nu med det rigtige billed...hvor pinligt (Læst 261 gange) Postet d. 21-07-17 kl. 21:21
Hej gæve blomster-kendere

Jeg fik lagt det forkerte billed ind...sååå jeg prøver lige igen hvor pinligt!

Er der nogen der ved hvilken blomst det er jeg har fundet? Jeg har gået en tur langs en sø/å i Haslev på Sjælland. Jeg troede det var en almindelig kattehale, men den har ikke modsat stillede blade. Den har firkantet stengel...Er der nogen der har et bud? Er det en Ualmindelig Kattehale?

Med venlig hilsen

Jeanette

U? almindelig kattehale? - nu med det rigtige billed...hvor pinligt (Hej gæve blomster-kendere
Jeg fik lagt det forkerte billed ind...sååå jeg prøver lige igen:) hvor p)
Jeanette Kristensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen

Svaraktivitet:

(5)
#1 Svar postet d. 22-07-17 kl. 08:18. Emne: U? almindelig kattehale? - nu med det rigtige billed...hvor pinligt
Har lige slået op i Kjeld Hansen: Dansk Feltflora. Der står om blade hos Kattehale "sj. i 3-4-tallige kranse el. spredte", så din plante stemmer fint med det. Mvh Lis

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jeanette Kristensen
#2 Kommentar postet d. 22-07-17 kl. 08:30. Emne: U? almindelig kattehale? - nu med det rigtige billed...hvor pinligt
Ih hvor spændende Tusind tak for hjælpen det er sjovt som der er forskel i de forskellige bøger dejligt jeg igen blev klogere

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#3 Kommentar postet d. 22-07-17 kl. 09:07. Emne: U? almindelig kattehale? - nu med det rigtige billed...hvor pinligt
- i en sang står der: "Oplysning være skal vor lyst - om så det kun er om sivet" - jeg tror det var gode gamle Grundtvig, som åbenbart ikke værdsatte siv højt!! Ja, det er skønt at lære noget. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator