Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fisk -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilken fisk ? (Læst 403 gange) Postet d. 26-07-17 kl. 15:54
Der er åbenbart noget galt med serveren, for min nystartede tråd kommer ikke på forsiden, men den ligger i den kategori, der hedder nye tråde, og den er der vist ikke mange, der holder øje med, så jeg prøver lige at gentage den her:

Fotograferet 24.07.17 fra toppen af Stevns Klint ved Mandehoved. Set deroppefra er det vanskeligt at bedømme størrelsen, men selvom jeg ikke er lystfisker, vil jeg mene, at den må have en rimeligt pæn størrelse, for at jeg kan fange den med kameraet Kan man se, hvad det er ?

Hvilken fisk ? (Der er åbenbart noget galt med serveren, for min nystartede tråd kommer ikke på forsiden, men den li)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (869 x 650)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 26-07-17 kl. 15:57. Emne: Hvilken fisk ?
Den kom stadig ikke på forsiden, så jeg prøver lige at give den en kommentar for at se, om det hjælper

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 26-07-17 kl. 16:35. Emne: Hvilken fisk ?
Tråden optræder fint på forsiden.

Mit bud er en fin havørred. Men der er ikke meget at gå efter andet end, at det tilsyneladende er en laksefisk med tegninger, der går under sidelinjen. Haleroden ser dog tynd ud og halefinnen indskåret, men det må være vinklen og bevægelsen.

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 26-07-17 kl. 16:41. Emne: Hvilken fisk ?
Der skulle have stået sommerhavørred. Ikke at det gør nogen forskel, men sådan kaldes de jo, når de har de fine farver på på denne årstid

Besvar | Kommentér

Kim stöckel

Svaraktivitet:

(6)
#4 Svar postet d. 26-07-17 kl. 17:01. Emne: Hvilken fisk ?
Med den halefinne synes jeg nu mere det ligner en rimte ....... men vent nu lige på Toke.....

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 26-07-17 kl. 17:08. Emne: Hvilken fisk ?
Nej Stig, tråden kom ikke på forsiden, før jeg i anden omgang gav den en kommentar.

Men under alle omstændigheder - tak for dit svar

Også tak til Kim

Besvar | Kommentér

Thorke Østergaard

Svaraktivitet:

(341)
#6 Svar postet d. 26-07-17 kl. 19:48. Emne: Hvilken fisk ?
Hov, det er jo samme fisk som forgående

Jeg tror Kim har ret i rimte (pga. rødlige bugfinner der sidder et stykke foran rygfinnen).

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#7 Kommentar postet d. 26-07-17 kl. 21:46. Emne: Hvilken fisk ?
Tak skal I have allesammen

Beklager besværet med to tråde, men der har været noget galt med transmissionen - og f.eks. har jeg ikke fået advismail om Thorkes svar i den anden udgave af min spørgetråd. Men nu kan jeg lukke dem begge

Besvar | Kommentér

Kim stöckel

Svaraktivitet:

(6)
#8 Svar postet d. 30-07-17 kl. 16:58. Emne: Hvilken fisk ?
Sorry ... ved godt navnet er Thorke ... og ikke Toke som jeg lige fik kaldt dig .... mvh Kim

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator