Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Rasmussen
Hvilke svampe? under æbletræet (Læst 313 gange) Postet d. 30-07-17 kl. 14:12
Jeg så disse lysebrune svampe i aftes, under æbletræet, hvor der ligger halvt omsat træflis (nåletræ?) med tang oven på. De er 3-5 cm i diam. og ca. 10 cm høje.

De står ret spredte (ikke i knipper). Jeg ser ingen ring på stokken, lamellerne (`brudte"?) går hele vejen ind til stokken. Sneglene er glade for dem ...

Kan nogen hjælpe med at identificere dem?

Hvilke svampe? under æbletræet (Jeg så disse lysebrune svampe i aftes, under æbletræet, hvor der ligger halvt omsat træflis (nåletræ)
Jan Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jan Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 30-07-17 kl. 14:23. Emne: Hvilke svampe? under æbletræet
sådan ser lamellerne ud

Hvilke svampe? under æbletræet (sådan ser lamellerne ud)
Jan Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Morten Strandberg
#2 Kommentar postet d. 30-07-17 kl. 15:14. Emne: Hvilke svampe? under æbletræet
Du er i slægten agerhat. Prøv at notere lugt og smag. Husk at spytte den lille bid du smager på ud. Prøv også at se på de yngste eksemplarer om der skulle være et lamelsvøb.

mvh

Morten

Besvar | Kommentér

Jan Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 31-07-17 kl. 00:45. Emne: Hvilke svampe? under æbletræet
Tak Morten, jeg har lige været henne og tjekke, men sneglene har spist op, mens vi andre gik i ly for regnen. Måske der kommer flere svampe ..

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator