Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Pinstrup
Hvilken svirreflue. (Læst 206 gange) Postet d. 31-07-17 kl. 21:16
Boller Slotspark, 31.7.2017.

Kan det lade sig gøre at bestemme den svirreflue på brombær ? Nok en af urtesvirrefluerne.

Hvilken svirreflue. (Boller Slotspark, 31.7.2017.
Kan det lade sig gøre at bestemme den svirreflue på brombær ? Nok en a)
Hans Pinstrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(2079)
#1 Svar postet d. 01-08-17 kl. 19:35. Emne: Hvilken svirreflue.
Tag det kun som et forslag, men for mig ligner det en Chrysogaster, engsvirreflue, og i så fald ville det med de klare vinger være Grønlig Engsvirreflue C,. virescens. Men der er også slægten Melanogaster, og min erfaring er meget begrænset...

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Hans Pinstrup
#2 Kommentar postet d. 01-08-17 kl. 20:08. Emne: Hvilken svirreflue.
Mange TAK, Karsten

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(2079)
#3 Svar postet d. 19-08-18 kl. 10:01. Emne: Hvilken svirreflue.
Hans, efter moden overvejelse er jeg overbevist om, at din flue er for kraftigt behåret til at være en han af Grønlig Engsvirreflue - se linket HER. En han af Håret Engsvirreflue er et bedre bud, - se linket HER

Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen

Svaraktivitet:

(3303)
#4 Svar postet d. 19-08-18 kl. 16:59. Emne: Hvilken svirreflue.
Hej Hans

Hvis din flue er en Melaongster, er der også andre muligheder end M. hirtella. Det er M. aerosa, nuda og parumplicata. Arterne lader sig næppe adskille, når man ikke har taget belæg.

Venlig hilsen

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator