Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Vestergård Petersen
En svamp lignende Peziza domiciliana i et hus ? (Læst 240 gange) Postet d. 31-07-17 kl. 23:45
Hej

Blot et spørgsmål til jer svampekyndige.

Jeg fik i dag forevist et eksemplar af en brunlig slags bægersvamp, der voksede indendøre - på noget reb i et meget fugtigt hus.

Den havde desværre mistet formen - så derfor har jeg ingen relevante fotos at vise.

Den havde en skive på 2 mm tykkeæse - svagt tragtformet på ca 4 cm i diameter og en 1 cm lang og ret tyk stok. Konsistens gummiagtig - som andre bægersvampe. Svampene sad i grupper på noget flettet reb inde i huset.

Jeg tænker at det måske kan være Peziza domiciliana - eller noget andet der omkring.

Er det en svamp I kender noget til ?

Jeg blev spurgt om svampen kunne tænkes at være skadelig for huset eller beboerne - er der nogen der ved noget ?

mvh

Bent

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator