Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lene Christensen
Barkbille?? (Læst 271 gange) Postet d. 01-08-17 kl. 21:28
Denne lille fyr på ca. 3mm fandt jeg idag på stranden ved Sønderskoven ved Sønderborg. På stedet er der væltede bøgetræer. Et par 100 meter derfra er der gamle fyrretræer og væltede bævreaspe.

Lene

Barkbille?? (Denne lille fyr på ca. 3mm fandt jeg idag på stranden ved Sønderskoven ved Sønderborg. På stedet er )
Lene Christensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bo Valeur
#1 Kommentar postet d. 01-08-17 kl. 21:48. Emne: Barkbille??
Hej Lene

Der er flere lignende arter, så man skal kunne se "tænderne" bagerst på dækvinger bedre for at være sikker på artsbestemmelsen. Umiddelbart tænker jeg det måske kunne være typograf, Ips typographus, som findes på nåletræer.

Mvh

Bo

Besvar | Kommentér

Lene Christensen
#2 Kommentar postet d. 01-08-17 kl. 22:12. Emne: Barkbille??
Hej Bo

Mange tak for det gode svar, nu ved jeg til en anden gang, hvad jeg skal fokusere på. Det er første gang, jeg har set sådan en bille, så man ved jo ikke altid, hvad det er man skal se efter. Jeg har desværre ikke bedre billede end det viste.

Hilsen Lene

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator