Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Markus Skovsborg
Hvilken dyrelort har jeg i indkørslen (Læst 2390 gange) Postet d. 03-08-17 kl. 17:03
Efter tre dahe hjemme ved min familie, lå der adskillige små lorte forskellige steder i indkørslen, især ovre ved cyklerne der støder op tilskuret. I skuret ved jeg at der bor både tudser og mus.

Jeg synes dog ikke disse lorte ligner hverken tudselort eller muselort.

De er delvist udvaskede af regn, men mange af dem er ret mørke og indeholder en del kerner fra bær.

Er der nogen med bud på hvilke der kan være tale om?

Jeg bor i et nybyggerkvarter, har haft huset i seks år og har gjort meget for at tiltrkke dyreliv; diverse kvasbunker, overdækkede paller der er gravet ned, mange forskellige bærbuske og træer, hø/halmpotter under jorden til humlebier, steder med højt græs og ukrudt.

Jeg håber, det kan være pindsvin men er bange for rotter.

Hvilken dyrelort har jeg i indkørslen (Efter tre dahe hjemme ved min familie, lå der adskillige små lorte forskellige steder i indkørslen, )
Poul Markus Skovsborg har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Poul Markus Skovsborg
#1 Kommentar postet d. 03-08-17 kl. 17:04. Emne: Hvilken dyrelort har jeg i indkørslen
Et andet billede af de samme typer lorte

Hvilken dyrelort har jeg i indkørslen (Et andet billede af de samme typer lorte)
Poul Markus Skovsborg har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#2 Svar postet d. 04-08-17 kl. 11:58. Emne: Hvilken dyrelort har jeg i indkørslen
Det er i hvert fald ikke rotter. Deres er ca. 1 cm. lange og valseformede. Disse kunne godt ligne pindsvin, men også husmår. Pinssvinets er normalt kun 2-4 cm. lange og regelmæssigt formet. Disse er lidt snoede og desværre noget opblødte. Hold øje med nye eks.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#3 Svar postet d. 04-08-17 kl. 11:58. Emne: Hvilken dyrelort har jeg i indkørslen
Det er i hvert fald ikke rotter. Deres er ca. 1 cm. lange og valseformede. Disse kunne godt ligne pindsvin, men også husmår. Pinssvinets er normalt kun 2-4 cm. lange og regelmæssigt formet. Disse er lidt snoede og desværre noget opblødte. Hold øje med nye eks.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator