Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Hvilken bladhvepselarve? (Læst 137 gange) Postet d. 09-08-17 kl. 14:02
Denne larve, som jeg da mener, er en bladhvepselarve, blev set d.8.8.2017 i Malling, hvor den pludselig kravlede rundt på taget af vores fuglefoderhus i haven. En halv times tid senere kom jeg forbi stedet igen, og da var den pist væk. Larvers veje er uransagelige...

Larven var vel en 11-12 mm lang (mit bedste skøn). Den allernærmeste plante er rhododendron, som jeg ikke forestiller mig, kan være naturlig foderplante for bladhvepselarver, og skal man udvide radius for mulige foderplanter, kan der være tale om så meget. Der kommer nok ingen bud på den, men jeg vil alligevel gøre forsøget og sende 2 billeder. Her er det første.

(fortsættes)

Hvilken bladhvepselarve? (Denne larve, som jeg da mener, er en bladhvepselarve, blev set d.8.8.2017 i Malling, hvor den pludse)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1631 x 1811)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 09-08-17 kl. 14:03. Emne: Hvilken bladhvepselarve?
Et billede mere.

Nogen bud på, hvad den skal være, når den bliver stor?

Vh Elisabeth

Hvilken bladhvepselarve? (Et billede mere.

Nogen bud på, hvad den skal være, når den bliver stor?

Vh Elisabeth)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1711 x 1754)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator