Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Winther Jørgensen
Hvilken svamp 3. (Læst 180 gange) Postet d. 09-08-17 kl. 17:05
Denne svamp, som voksede under - birk (Betula), får jeg til Panter-Fluesvamp (Amanita pantherina), men er det nu også korrekt ID. Elværkskanalen, Karup (Viborg Kommune, Midtjylland) 08. aug. 2017.

Hvilken svamp 3. (Denne svamp, som voksede under - birk (Betula), får jeg til Panter-Fluesvamp (Amanita pantherina), m)
Jørn Winther Jørgensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 799)
Besvar | Kommentér

Morten Strandberg

Svaraktivitet:

(120)
#1 Svar postet d. 09-08-17 kl. 17:09. Emne: Hvilken svamp 3.
Det er nu rødmende fluesvamp. For at være 100 procent sikker, hvis du agter at spise den vil jeg gerne se billede af den gennemskåret i sin helhed og med overfladen af ringen synlig.

mvh

Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#2 Kommentar postet d. 09-08-17 kl. 17:25. Emne: Hvilken svamp 3.
Endnu en gang tak Morten, jeg holder mig til kantareller.

Mvh/ Jørn

Besvar | Kommentér

Lau Bjerno

Svaraktivitet:

(11)
#3 Svar postet d. 10-08-17 kl. 12:29. Emne: Hvilken svamp 3.
Jeg kan nu heller ikke anbefale den som spisesvamp. Den har da bestemt "en notabel egensmag", som der står i bøgerne. Men jeg fandt den nu ikke særlig velsmagende den eneste gang jeg prøvede. Og jeg havde ellers valgt et særdeles fint og friskt eksemplar.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator