Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Sort/gul/hvid humlebi (Læst 311 gange) Postet d. 10-08-17 kl. 00:40
Også Søholt Storskov forleden. Denne humle er da heller ikke lige til at dechifrere eller hvad?

Inger

Sort/gul/hvid humlebi (Også Søholt Storskov forleden. Denne humle er da heller ikke lige til at dechifrere eller hvad?
Ing)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 10-08-17 kl. 00:49. Emne: Sort/gul/hvid humlebi
Har du nogen billeder, der viser hovedets behåring?

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#2 Kommentar postet d. 10-08-17 kl. 00:59. Emne: Sort/gul/hvid humlebi
Den har drejet sig en smule her, men bedre har jeg ikke

Inger

Sort/gul/hvid humlebi (Den har drejet sig en smule her, men bedre har jeg ikke 
Inger)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 10-08-17 kl. 12:32. Emne: Sort/gul/hvid humlebi
Undskyld Inger, jeg kom helt væk fra det her i nat. - Fornylig kom jeg i en anden tråd til at hævde, at dyr med dette udseende var hanner af Lys jordhumle (punktum, færdig), og jeg blev derefter korrigeret af Bjørn Grøn, som oplyste, at der også var en anden art, hvis hanner så sådan her ud på kroppen: skillekendetegnet var farven på behåringen i ansigtet. Hanner af Lys jordhumle skulle altid have et islæt af gule hår i ansigtet, mens hårene dér hos den anden art skulle være rent sorte. Jeg husker det som, at "den anden art" var Klokkehumle, men jeg er ikke sikker. Jeg troede, at jeg nemt ville kunne finde tilbage til den tråd, det drejer sig om (den må have været fra engang i juli, nærmere kan jeg ikke komme det), men det er ikke lykkedes mig.

Så desværre, jeg kan ikke afgøre sagen, og for så vidt som, at jeg ikke mener, man kan se ansigtshår på dine billeder, er der vel slet ingenting at gøre. Hvis Bjørn ikke havde revet mig ud af min vildfarelse, ville jeg have sagt, at det var en han af Lys jordhumle .

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#4 Kommentar postet d. 10-08-17 kl. 13:26. Emne: Sort/gul/hvid humlebi
Jeg kan godt huske den tråd, og ja, det er rigtigt, at man ikke kan se ansigtbehåringen. Der er lidt lys pels foran på hovedet, men mere kan ikke ses.

Tak for svar.

Inger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator