Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Hvilken snudebille (Sitona)? (Læst 472 gange) Postet d. 17-08-17 kl. 00:57
Denne snudebille blev set d.16.8.2017 i min have i Malling, hvor den vandrede rundt på vedbend. Skønsmæssigt var den omkring 5 mm lang.

Jeg sender 2 billeder (flere haves).

(fortsættes)

Hvilken snudebille (Sitona)? (Denne snudebille blev set d.16.8.2017 i min have i Malling, hvor den vandrede rundt på vedbend. Skøn)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1422 x 1597)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 17-08-17 kl. 01:06. Emne: Hvilken snudebille (Sitona)?
Et billede mere. - -

Jeg har foreløbig den teori, at det er en Sitona, enten puncticollis eller lepidus. Da jeg fotograferede billen, havde jeg ingen anelse om, hvad der var det "væsentlige" at få med, men nu her bagefter er jeg blevet klar over, at det drejer sig om en fure mellem øjnene, som skulle blive til en "grube" hos puncticollis, men ikke lepidus. Jeg ser en fure, men ingen grube, og gætter derfor på S. lepidus. Men jeg har i det hele taget svært ved at få greb om, hvordan en "grube" rettelig bør se ud, så det ville være dejligt, hvis nogen med reel erfaring udi disse ting kunne kigge på sagen. Hvad er mit dyr mon for et?

Vh Elisabeth

Hvilken snudebille (Sitona)? (Et billede mere. - -

Jeg har foreløbig den teori, at det er en Sitona, enten puncticollis eller l)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (966 x 1137)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 30-08-17 kl. 18:21. Emne: Hvilken snudebille (Sitona)?
Er denne virkelig helt umulig?

Også "skuffende" svar er velkomne! Der er ikke noget værre end total mangel på svar.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator