Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Peter Pedersen
Har denne lidt våde Humle nogen (Læst 174 gange) Postet d. 19-08-17 kl. 16:22
chance for ID?

Foto i dag.

Hilsen

LP

Har denne lidt våde Humle nogen (chance for ID?

Foto i dag.

Hilsen

LP)
Lars Peter Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (677 x 600)
Besvar | Kommentér

Lars Peter Pedersen
#1 Kommentar postet d. 19-08-17 kl. 16:22. Emne: Har denne lidt våde Humle nogen
.

Har denne lidt våde Humle nogen (.)
Klik på billedet for original størrelse (693 x 600)
Besvar | Kommentér

Lars Peter Pedersen
#2 Kommentar postet d. 19-08-17 kl. 16:22. Emne: Har denne lidt våde Humle nogen
.

Har denne lidt våde Humle nogen (.)
Klik på billedet for original størrelse (713 x 600)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 19-08-17 kl. 23:33. Emne: Har denne lidt våde Humle nogen
Hej Lars Peter,

Det er en han, hvis jeg da ellers kan tælle rigtigt på antennerne, og umiddelbart kommer jeg til at tænke på en han af Agersnyltehumle, grundet fordelingen af de lyse hår. Man må i givet fald forestille sig et meget stærkt bleget individ, hvor alle de engang lysegule hår er blevet hvide, og det bageste lyse bånd af hår på brystet (forkroppen) helt er gået tabt.

Imod taler, at vingerne for mig at se er yderst glasklare og end ikke lader til at have mindste antydning af den mørktoning, som alle snyltehumler i princippet skulle have ifølge min "børnelærdom" fra min allerførste tid på F&N.

Dette var bare nogle uforpligtende tanker, da jeg så, at du endnu ikke havde fået respons på denne tråd. Jeg føler mig bestemt ikke kompetent til at give dig noget "svar", så betragt bare det med Agersnyltehumlen som nogle venligt mente strøtanker og ikke andet. (Hvad du så kan bruge dét til, ved jeg egentlig ikke... )

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator