Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ida Weber Jørgensen
Bleg kantarel? (Læst 771 gange) Postet d. 19-08-17 kl. 21:41
Jeg ved ikke om dette ene billede er nok til at afgøre om svampen til venstre er bleg kantarel, men jeg prøver ad. Ellers kan jeg tage flere billeder. Svampen til højre er almindelig kantarel. Jeg synes den lange stok på svampen til venstre er påfaldende lang sammenlignet med stokken på den almindelige kantarel.

Findestedet er bøgeskov, og svampene (dem jeg tror er bleg kantarel), blev fundet sammen med trompetsvamp.

Bleg kantarel? (Jeg ved ikke om dette ene billede er nok til at afgøre om svampen til venstre er bleg kantarel, men )
Ida Weber Jørgensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#1 Svar postet d. 20-08-17 kl. 09:55. Emne: Bleg kantarel?
Svampen til venstre er jeg enig i. Svampen til højre er Orangekantarel, som intet har med kantareller at gøre. Den er i familie med Netbladhat.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#2 Svar postet d. 20-08-17 kl. 10:24. Emne: Bleg kantarel?
Jeg er enig med dig, Ida

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ida Weber Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 20-08-17 kl. 12:26. Emne: Bleg kantarel?
Er du helt sikker på at det er en orangekantarel til højre Ole? Når jeg ser på andre billeder i galleriet har de alle meget runde hatte, og det har disse kantareller bestemt ikke. Desuden har de "kantarellugten". Jeg tror også farven snyder lidt på billedet, og at den ser mere orange ud end den er.

Men jeg er da glad for at både dig og Frank er enige i at det er bleg kantarel til venstre.

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#4 Svar postet d. 20-08-17 kl. 15:39. Emne: Bleg kantarel?
Det er alm, kantarel til højre !

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#5 Svar postet d. 20-08-17 kl. 17:36. Emne: Bleg kantarel?
Grunden til, at jeg mener (mente) Orangekantarel udover farven, er de smalle langt nedløbende lameller. Et foto, hvor de ikke ligger i skygge og en gennemskæring på langs kan løse problemet.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ida Weber Jørgensen
#6 Kommentar postet d. 20-08-17 kl. 21:22. Emne: Bleg kantarel?
Nu er de desværre blevet spist så det må vist stå hen i det uvisse. Jeg ved ikke om det gør en forskel men de smagte i hvert fald af kantarel

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#7 Svar postet d. 20-08-17 kl. 21:27. Emne: Bleg kantarel?
Det er (stadig!) en Alm. Kantarel!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#8 Kommentar postet d. 20-08-17 kl. 22:28. Emne: Bleg kantarel?
Frank - tag og nævn dine grunde.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#9 Kommentar postet d. 20-08-17 kl. 22:31. Emne: Bleg kantarel?
Orangekantarel er ikke giftig. Jeg hænger ikke ved mit bud af princip, men vil gerne have grunde, og giver mig så gerne.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator