Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Andre dyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rene K
afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet? (Læst 13579 gange) Postet d. 06-09-17 kl. 10:02
Jeg fandt her tilmorgen noget afføring i mit værksted, lige foran døren til garagen (sammenbrygget værksted og garage) på et stykke pap.

Der en ca 5cm sprække mellem garageporten og fundamentet, så der er masser af mulighed for noget kun komme ind..

Oppe ved loftet mv, der sidder spindevævet der stadig så der har ikke været noget forbi..

Mit uddmiddelbare gæt var en kat, da flere holder kat i området og vi selv har inde katte, så størrelsesmæssiget kunne det ligene..

Dog kan den store våde plet ikke passe med en kat, da de normalt er "rene" så at lægge en oven på deres tis, samt der heller ikke er stænk på det omliggende træ..

Hr googlet lidt og fundet at hvis det er en husmår, så burde der være hår, knogle rester mv. i afføringen, men det kan jeg ikke finde (se billede 3) men fandt også en andet tråd hvor der stod at en husmår spiser bær, så derfor kan det jo godt være..

vi har ikke set pindsvin, men derfor kunne det måske odt være det

Bor i Hadsten ud mod Mark, så der er masser af muligheder for noget bare har været på visit.

Vi har ikke oplevet rumstering på loftet (endnu)

afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet? (Jeg fandt her tilmorgen noget afføring i mit værksted, lige foran døren til garagen (sammenbrygget v)
Rene K har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 594)
Besvar | Kommentér

Rene K
#1 Kommentar postet d. 06-09-17 kl. 10:02. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
Tættere på

afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet? (Tættere på)
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 532)
Besvar | Kommentér

Rene K
#2 Kommentar postet d. 06-09-17 kl. 10:03. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
Billede 3

afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet? (Billede 3)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 527)
Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(4)
#3 Svar postet d. 06-09-17 kl. 10:30. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
....har du tilfældigvis set en kæmpe skrubtudse i nærheden, med et lettet udtryk i øjnene ? Det er bare et gæt

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Rene K
#4 Kommentar postet d. 06-09-17 kl. 11:04. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
Fandt faktisk for et par uger siden en større skrubtusse inde i værkstedet, godt og vel på størrelse med en knyttet voksen hånd, den blev slubbet fri..

Tisser en skrubrusse når den også kommer af med stort?

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(4)
#5 Svar postet d. 06-09-17 kl. 11:50. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
...de KAN ihvertfald tisse, for det kan de finde på, hvis man tager dem op.... jeg tror tudser har en kloak (i modsætning til ét hul til nummer 1 og ét til nummer 2 som pattedyr har) så tisseriet er jo en lille bedrift i sig selv

Mvh Ole

Besvar | Kommentér

Rene K
#6 Kommentar postet d. 06-09-17 kl. 12:41. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
Tak for svar.. håber det er skruptusse, så jeg ikke skal tænke på en husmår.

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(4)
#7 Svar postet d. 06-09-17 kl. 12:53. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
...det er helt sikkert ikke en mår...

Besvar | Kommentér

Alexander alexanderbjorn91@hotmail.com
#8 Svar postet d. 26-03-21 kl. 15:45. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
Hej Rene,

Kan godt se dette er en gammel tråd, men vil stadig lige byde ind.

Objektet på dit billede ligner meget husmår afføring. Jeg har selv har besøg af en på det seneste og min skadedyrsbekæmper kunne også bekræfte dyrets identitet ud fra lignende ekskrementer.

Du kan læse mere om afføringen her :

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Rene K
#9 Kommentar postet d. 26-03-21 kl. 16:13. Emne: afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?
Efter jeg så denne video, er jeg 99% sikker på det er en tudse

- se linket HER

Har flere gange se store tudser og også fundet en i garagen..

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator