Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Friis
Tidligt stadie af Duftende Korkhat (Gloeophyllum odoratum)? (Læst 148 gange) Postet d. 06-09-17 kl. 14:27
Fundet på død gran i åbent land. Træet har ikke jordkontakt. Svampen er fast og har ingen karakteristisk duft/lugt. Størrelse ca. 5*4 cm. Fundet ved Ørslevkloster mellem Viborg og Skive (Midtjylland)

Ifølge beskrivelse skal den dufte af appelsin. Er der erfaring med at duft først kommer i mere modent stadie?

Tidligt stadie af Duftende Korkhat (Gloeophyllum odoratum)? (Fundet på død gran i åbent land. Træet har ikke jordkontakt. Svampen er fast og har ingen karakteris)
Martin Friis har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Martin Friis
#1 Kommentar postet d. 06-09-17 kl. 15:11. Emne: Tidligt stadie af Duftende Korkhat (Gloeophyllum odoratum)?
Ekstra foto

Tidligt stadie af Duftende Korkhat (Gloeophyllum odoratum)? (Ekstra foto)
Martin Friis har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3541)
#2 Svar postet d. 06-09-17 kl. 17:13. Emne: Tidligt stadie af Duftende Korkhat (Gloeophyllum odoratum)?
Jeg oplever altid at helt unge Duftende korkhat også har den fine anisagtige lugt. Derimod kunne jeg forestille mig det måske kunne være en ret atypisk Fyrre-korkhat, hvis udvikling er gået i stå eller ændret af uvisse årsager

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator