Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
En ny zommakro fra Tamron (Læst 915 gange) Postet d. 05-03-08 kl. 08:48
PÅ dpreview.com fandt jeg denne spændende nyhed: - se linket HER

Jeg kan se at allerede for næsten en år siden, d. 7/3 2007 viste Tamron prototypen, nu her i marts kommer den på markedet først til Canon, lidt senere til Nikon. Det eneste den mangler er en billedestabilisator!

Er nok det vildeste makroobjektiv der er på vej i øjeblikket!

Kommentér

Frits Thomsen
#1 postet d. 05-03-08 kl. 13:24. Emne: En ny zommakro fra Tamron
Ahhrrr... at kalde det for et macroobjectiv er vist lidt af en overdrivelse ... en nærgrænse på 95 cm ... og max 1 : 3,5 ved 200 mm... med lidt god vilje kan man vist kalde det close-up

Kommentér

Stig Linander
#2 postet d. 05-03-08 kl. 15:50. Emne: En ny zommakro fra Tamron
Hvis du vil ha' en 70-200 f/2.8 med IS er der ingen grund til at gå over åen, for sådan en har Canon haft i årevis: - se linket HER

Lillebroderen på f/4 er til gengæld ret ny: - se linket HER

M.v.h.

Stig.

Kommentér

Ole Andersen
#3 postet d. 06-03-08 kl. 12:31. Emne: En ny zommakro fra Tamron
Sådan en har jeg, Canons blænde 4 med IS, og det er en god rejsezoom. Men nærgrænsen er helt ude ved 1.20. Så til macro, close-op og tæt-på-foto er den ikke aktuel.

Mvh. Ole

Kommentér

Jens Stolt
#4 postet d. 23-03-08 kl. 20:44. Emne: En ny zommakro fra Tamron
Nikons 18-200 har en nærgrænse på ca 30- 40 cm.

Just info.

- se linket HER

Kommentér

Jens Stolt
#5 postet d. 08-04-08 kl. 20:33. Emne: En ny zommakro fra Tamron
Jeg har lige målt Nikor 18- 200.

Nærgrænsen ved 200 mm er ca 20 cm fra linsens forkant. Afstand fra sensorplan til linsens forkant er 22 cm.

Altså ialt 42 cm. Amerikanerne siger 8"

Nærgrænsen ved 18 mm er 18 cm fra linsens forkant. Afstand fra sensorplan til linsens forkant er 16 cm.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator