Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annemette N. Jensen
Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe? (Læst 1030 gange) Postet d. 15-09-17 kl. 21:54
Jeg har i mange år brugt Picasa til mine billeder -

pludselig i dag,efter der stod: komprimerer picasa ,er alle mine talrige billedmapper med fotostudier af lav pist forsvundet.

Kan nogen sige mig ,hvordan jeg genfinder dem?

det er mange års arbejde der nu er gået tabt -

en hel del har jeg endnu ikke nået at lægge i databasen her ,ville vente til vinter ...men ak

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen

Svaraktivitet:

(3)
#1 Svar postet d. 15-09-17 kl. 22:23. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Hej Annemette

Mon dette er svaret på dine problemer? - se linket HER

Mvh Ulrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Annemette N. Jensen
#2 Kommentar postet d. 15-09-17 kl. 23:12. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Hej Ulrik

Tusinde tak for dit svar og forslag.

Jeg har imidlertid forsøgt mig via google og kom også til dette ,som dit link viser -

men ,det er ikke lykkedes mig at finde mine fotomapper.

jeg må se,om jeg kan få det til at virke -

måske andre har oplevet samme problem?

Hvis ikke ,det lykkes mig ,vender jeg lige tilbage her -

en anden dag.

Endnu engang Mange Tak for din hjælp

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 15-09-17 kl. 23:49. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Åh nej, Annemette, det lyder skrækkeligt. Jeg tror, det er en situation, de fleste af os nemt kan leve os ind i.

Ulriks link synes dog at give håb om, at dine billeder ikke er væk for alvor. Jeg håber inderligt for dig, at du hurtigt må finde dem igen!!!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Kirsten D.Nielsen
#4 Kommentar postet d. 16-09-17 kl. 07:58. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Prøv at downloade den nye version af picasa, og se hvad der sker. Men ellers har du måske dine billeder på computeren, hvis du går ind under billeder.

vh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Kirsten D.Nielsen
#5 Kommentar postet d. 16-09-17 kl. 10:51. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Hej Annemette.

Så skete det også for mig. Men det var kun mine fotos fra i dag der forsvandt. Da jeg kiggede i papirkurven, var de der. Måske kan du også finde dine der.

vh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Annemette N. Jensen
#6 Kommentar postet d. 16-09-17 kl. 11:10. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Hej Ulrik ,Elisabeth og Kirsten

Tusinde tak for respons-

Dejligt med forståelse!

Pyha jeg har nu fundet vej til mine mapper -

men,hvordan pokker jeg anvender det nye system ,aner jeg ikke -(fotobearbejder,vælger billedstørrelse,format,åbner ,trækker fotos til f&n ,svampeatlas etc. etc )

Det virker umiddelbart totalt uoverskueligt -

Kirsten ,jeg prøvede netop at gå via papirkurv ,men der var kun fotos fra i går-og

Jeg har Mange mapper ,mange år tilbage -

sjældne fund fra Maj i år (belæg på SNM) ..

men nu kan jeg finde mapperne igen-

så må jeg forsøge at åbne dem ,peu en peu

Mange hilsener

Annemette

Besvar | Kommentér

Kirsten D.Nielsen
#7 Kommentar postet d. 16-09-17 kl. 11:20. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
Hej Annemette.

Jeg gik ind på Google map og derefter på det nye picasa.

Derefter trækker jeg mapperne over i picasa og så kan jeg arbejde med dem som før. Pøj pøj , med at finde ud af det.

vh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard

Svaraktivitet:

(3)
#8 Svar postet d. 18-10-17 kl. 11:57. Emne: Mine Picasa fotomapper er pist væk,kan nogen hjælpe?
"There is no ´cloud´ - there is just someone else´s computer".

Hvis noget er vigtigt, og det lyder det som om dine billeder er, så må det ALDRIG kun ligge ét sted. Mindst to steder, og helst tre steder.

Vi er alle forskellige, men jeg kunne ikke selv drømme om at have noget vigtigt liggende "på en anden mands computer", som Picasa jo er. Hvad hvis Picasa bliver opkøbt af konkurrenten, og laver fuldstændig om på sin forretningsmodel? Hvad hvis de at omkostningshensyn flytter hele serverbanken til Timbuktou, hvor der er strømafbrydelse hvert 5. minut?

Det er en skrækkelig situation du er havnet i, men du har også handlet groft uansvarligt med dine vigtige data, og så kan det jo gå galt.

Håber du finder sagerne igen,

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator