Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Endnu en bladhvepselarve - vistnok! (Læst 122 gange) Postet d. 18-09-17 kl. 14:29
Denne larve, som jeg TROR er af en bladhveps, blev set d.16.9.2017 i Virksund på et birkeblad. Skønsmæssigt var den nok lige i underkanten af 15 mm lang. Jeg sender 3 billeder, her er det første.

(fortsættes)

Endnu en bladhvepselarve - vistnok! (Denne larve, som jeg TROR er af en bladhveps, blev set d.16.9.2017 i Virksund på et birkeblad. Skøns)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1711 x 1830)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 18-09-17 kl. 14:30. Emne: Endnu en bladhvepselarve - vistnok!
Et billede mere.

(fortsættes)

Endnu en bladhvepselarve - vistnok! (Et billede mere.

(fortsættes))
Klik på billedet for original størrelse (1785 x 1733)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 18-09-17 kl. 14:32. Emne: Endnu en bladhvepselarve - vistnok!
Og tilsidst hovedet.

Lidt flere (men ikke væsentligt anderledes) billeder haves. Er det muligt at identificere larven?

Vh Elisabeth

Endnu en bladhvepselarve - vistnok! (Og tilsidst hovedet.

Lidt flere (men ikke væsentligt anderledes) billeder haves. Er det muligt at)
Klik på billedet for original størrelse (1491 x 1953)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen

Svaraktivitet:

(517)
#3 Svar postet d. 19-09-17 kl. 00:45. Emne: Endnu en bladhvepselarve - vistnok!
Hej Elisabeth

Det er en sommerfuglelarve. Bladhvepse har ikke sådan et hoved, og de har et stort øje, hvad denne ikke har, så over i den kategori med den

Venlig hilsen Anni

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#4 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 00:56. Emne: Endnu en bladhvepselarve - vistnok!
Den minder om "Luffe" Diurnea Fagella - se linket HER. Men spørg hellere Kjeld. Der er andre med luffer.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#5 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 02:30. Emne: Endnu en bladhvepselarve - vistnok!
Hej Anni og Erik,

Til Anni: mange tak for korrektionen! Jeg lærer det åbenbart aldrig!

Til Erik: jamen, hold da op, hvor den passer fint med "Luffe". Jeg flytter fluks over til lepi-folkene og spørger Kjeld (hvis han ser tråden). Men du burde da have grønt flag her for dén henvisning! Jeg giver dig det ihvertfald gerne, hvis du sender et "svar". Mange tak skal du under alle omstændigheder have!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#6 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 02:54. Emne: Endnu en bladhvepselarve - vistnok!
Til orientering: den nyoprettede tråd kan læses her: - se linket HER.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator