Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Emsby
Canon S5IS brugere (Læst 1463 gange) Postet d. 07-03-08 kl. 11:06
Hej.

Jeg købte sidste år et S5IS til min kone som sommergave, og hun havde stor fornøjelse med det.

Blev så vild med foto og natur at hun måtte have et EOS400D i julegave, så vi har et hver.

-

Mit spørgsmål til S5IS-brugere på F&N er.

Hvor godt er det kamera til at tage sommerfugle, blomster / planter og smådyr ?

-

S5IS er umuligt at sælge til fornuftig pris i forhold til hvad det kostede blot i sommer da de kom frem på markedet.

Jeg har ledt efter et godt macro objektiv til vores EOS400D`er, og har et Sigma 70-300 mm zoom med macro.

? kan det kombineres med at bruge S5IS og Sigma 70-300 macro på EOS400D ude i marken / naturen, så var de penge jo godt sparet.

På forhånd tak for kommende indlæg

med venlig hilsen

Finn

Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 07-03-08 kl. 11:27. Emne: Canon S5IS brugere
Det er da godt nok, bare ikke til supermakro i dårlig belysning, da flashen ikke kan bruges.

Og din kone har jo åbenbart ikke noget imod at slæbe.

Billedkvaliteten er fremragende når man behærsker indstillingerne.

Prøv at finde Henning Christensens billeder i galleriet, de er udsøgte, både af svampe og blomster. Desværre er han ikke mere.

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 07-03-08 kl. 11:31. Emne: Canon S5IS brugere
Undskyld, jeg huskede forkert, det var Olympus han brugte, men derfor skal du ikke snydes for et af hans fremragende billeder:

- se linket HER

Kommentér

Finn Emsby
#3 postet d. 07-03-08 kl. 13:34. Emne: Canon S5IS brugere
Hej Margaretha

Mange tak for info:

REF: Det er da godt nok, bare ikke til supermakro i dårlig belysning, da flashen ikke kan bruges.

-

Tror nu ikke jeg kommer til at bruge supermacroen, men der er rigelig med zoom på kameraet, og man skal nok passe på ikke gå til ydergrænsen af kameraets formåen, for så bliver billeder ikke ret gode.

Meningen var og tage det med nogle ture rundt Årslev Engsø m.fl. og tage smådyr og især sommerfugle, hvis de vil sidde stille så længe

Jeg vil nok med min indstilling tage 20 billeder og være sikker på blot et er superflot, jeg er nok en krakiler med min billedkvalitet.

Det med teknikken på S5IS er jo bare og lære det, det ligner så mange andre kameraer.

Iøvrigt mange tak for linket, trods det er et andet kamera, så er det et flot billede, det er den skarphed jeg altid søger i mine billeder.

med venlig hilsen

Finn

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 07-03-08 kl. 15:51. Emne: Canon S5IS brugere
Henning brugte altid den teknik, at forsinke udløsningen med 10 sek. og så holde vejret. Hans uploadede billeder var altid helt skarpe og en fornøjelse at se på.

jeg tror ikke at din kone skal regne med at bruge 100% zoom uden stativ, men det er du jo selv inde på.

20 billeder for hvert rigtig godt, jo, sådan er det for det meste og en gang imellem må man bare bruge det næstbedste, hvis noget skal dokumenteres. Sådan er det bare.

Din kone er vel også bruger på F&N, så vi kan se hendes obs.er og fotos. Ellers må hun blive

Kommentér

Finn Emsby
#5 postet d. 07-03-08 kl. 16:08. Emne: Canon S5IS brugere
Hej Margaretha.

Tak for info, men jeg ville godt vide om jeg kunne spare de mange penge til specielt macro til eos400d`eren.

-

Om medlemskab af F&N for Joan, det skal nok komme også inden sommer.

Hun har vist haft mere end rigeligt om ørene, med først at blive fototosset, lærte S5IS, og så nu hendes eos400d, ikke nok med det, så er det kun mig der har arbejdet med computer i 25 år

Hun kunne for 1 år siden lige få sig igang med at se på reklamer på internettet, men pludselig til at lære kameraer, fotoprogrammer, og vise versa, så fandt hun ud af, at det var godt at bruge hjernen på andet til internet og madlavning

Hun går også anden vej end hvad jeg gør, hun vil gerne fotografere sommerfugle og små dyr, og er tosset med trærødder der kan ligne et eller andet.

det bedste er vi har en hobby sammen, og som du engang skrev da jeg startede, ud i naturen og nyd den, du har så evig ret, hun påstår at jeg er langt mere rolig nu end før F&N, det må du endelig ikke skrive til hende

Men bare vi snart kan få lidt bedre vejr, så er det ud i naturen.

Med venlig hilsen

Finn

Kommentér

Frede Scheye
#6 postet d. 07-03-08 kl. 16:23. Emne: Canon S5IS brugere
Hej Finn

Canon S5IS er lidt nyere end mit, der er et S3IS, -så vidt jeg ved ligger forskellen hovedsagelig i pixel, S3IS har 6.0Mpx.

Da det indbyggede objektiv ikke kan afmonteres begrænses man lidt i tilbehør.

Adapteren hedder LA-DC58E og makrolinsen hedder 500D. Jeg har ikke lige et mål for nærafstand for denne linse.

Yderligere findes en 'Tele' forsats, der giver 1,5 x ekstra, den hedder TC-DC58B.

Adapteren konverterer fra bajonet til 58 mm fingevind.

Om det duer at koble et andet makroobjektiv foran aner jeg ikke noget om, -konverteren er af plastic, så det må ikke veje ret meget......

De 12 gange optisk zoom er OK, den digitale giver støj, -men det er jo ikke noget nyt...

S3IS fungerer fint, i den mørke tid har jeg fortrinsvis fotograferet svampe, de står stille nok , et lille fleksibelt stativ og selvudløser er humlen i det.

Blænde 8 på 100 ISO og omkring 1 sekund kræver ikke så meget lys

Dette billede er taget 'on location' uden blitz 27 dec 07 kl.14 - se linket HER

mvh frede

Kommentér

Finn Emsby
#7 postet d. 07-03-08 kl. 16:39. Emne: Canon S5IS brugere
Hej Frede.

Godt du kom på banen Frede.

Rigtig nok, det er pixels og lidt futures til forskel mellem S3 og S5.

-

Det var da et fantastisk flot billede du har fået, rigtig skarpt og godt lavet.

Det er lige den kvalitet jeg søgte efter, så jeg vil lige spare de penge til mere macro til eos400d`erne.

Hvis du har lidt flere links Frede så vil jeg blive endnu mere glad.

Købte det til Joan i september til pris af 3.400,- og nu er de røget gevaldigt ned, især som brugt, der klatter de dem væk for 2K, det er jeg for meget jyde til at hoppe på

-

med venlig hilsen og tak

Finn

Kommentér

Margaretha Liebmann
#8 postet d. 07-03-08 kl. 16:57. Emne: Canon S5IS brugere
Og hvis du skal gøre din hustru rigtig glad, så køber du en x10 lup at hænge om halsen, og forærer hende den. Hun vil finde en helt ny verden af små, mærkelige dyr og skønne ting og sager. Check et støvfang, wow! Den koster kun en hund.

Kommentér

Frede Scheye
#9 postet d. 07-03-08 kl. 17:38. Emne: Canon S5IS brugere
Hvis du vælger 'Brugere' i den sorte bjælke for oven, derefter vælger 'F' i alfabetet, derefter scroller ned til 'Frede Scheye' og klikker på navnet, så får du min profil frem.

Under det store billede er noget statistik, bl.a. hvor mange billeder jeg har lagt ind.

Når du klikker for visning får du alle billederne præsenteret på et par sider.

Langt de fleste er taget med S3'eren, nogle få er lavet med et lommekamera (Kodak CX 6330), det er angivet under de enkelte billeder i galleriet.

- se linket HER

Tilbehøret til S3'eren har jeg købt via nettet hos - se linket HER -konverteren koster ca. kr. 300,- og makrolinsen bestiller de hjem efter aftale, den koster omkring kr. 600,-.

Mit lille stativ har jeg også købt her - se linket HER

mvh

frede

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator