Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Mølbak
Er det samme slags svamp? (Læst 614 gange) Postet d. 21-09-17 kl. 19:14
Har fundet disse 2 svampe (den næste følger i næste opslag) i dag i Knivholt skov. Er det Paryk-Blækhat?

Med venlig hilsen

Jens Mølbak

Er det samme slags svamp? (Har fundet disse 2 svampe (den næste følger i næste opslag) i dag i Knivholt skov. Er det Paryk-Blæk)
Foto: Jens Mølbak
Besvar | Kommentér

Jens Mølbak
#1 Kommentar postet d. 21-09-17 kl. 19:15. Emne: Er det samme slags svamp?
Svamp nr. 2

Mvh.

Jens

Er det samme slags svamp? (Svamp nr. 2

Mvh.

Jens)
Foto: Jens Mølbak
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#2 Svar postet d. 21-09-17 kl. 19:22. Emne: Er det samme slags svamp?
den første er stor parykhat, den anden en rabarberhat

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jens Mølbak
#3 Kommentar postet d. 21-09-17 kl. 21:19. Emne: Er det samme slags svamp?
Tak for svaret, Frank.

Min svampebog (Illustreret Svampeflora - Morten Lange, 1961) er vist blevet lidt for gammel. Jeg brugte den meget i min seminarietid, men den har stort set ikke været benyttet siden.

Nu har jeg prøvet at finde de to navne i bogen, men de er der vist ikke. Det ser ud til, at den der i min svampebog hedder Paryk-Blækhat, er den der nu hedder Stor Parykhat - Rabarberhatten kan jeg slet ikke finde i bogen, men jeg retter navnene til. Tak for hjælpen og fortsat god aften.

Mvh.

Jens

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator