Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Larve i Holmegårds Mose (Næstved) (Læst 112 gange) Postet d. 22-09-17 kl. 11:23
21/9. Den ligner godt nok Apamea remissa, som jeg har set dér før?? Den måler 11-12 mm.

Vh Finn

Larve i Holmegårds Mose (Næstved) (21/9. Den ligner godt nok Apamea remissa, som jeg har set dér før?? Den måler 11-12 mm.

Vh Finn)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 517)
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#1 Kommentar postet d. 22-09-17 kl. 11:41. Emne: Larve i Holmegårds Mose (Næstved)
og her

Larve i Holmegårds Mose (Næstved) (og her)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 525)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(8449)
#2 Svar postet d. 22-09-17 kl. 20:56. Emne: Larve i Holmegårds Mose (Næstved)
Hej Finn

Det er den larve, der hedder: "Åh, nej, nu ikke den igen"

Vi er flere, der har mødt "noget, der lignede". Det er en Apamea sp. - f.eks så kunne det sagtens være UNG larve af Apamea remissa

Men det kan desværre ikke siges med sikkerhed. Det ved jeg for lidt om området til

Der skal opdræt til at få det klarlagt

hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#3 Kommentar postet d. 22-09-17 kl. 21:04. Emne: Larve i Holmegårds Mose (Næstved)
Det er derfor, jeg gerne springer over, når jeg finder dem i det lange, sammenfiltrede græs. Men så lad os bare nyde dem i stedet.

I lejligheden går det ikke med udklækning - nu er jeg næsten færdig med at udklække mine egne unger. Det er vist noget sværere end at udklække sådan et par stykker larver

Tak, Kjeld! Jeg var sådan lidt forberedt

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator