Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gitte Pedersen
Lysebrun/Gul svampeklynge på bøgestub (Læst 235 gange) Postet d. 22-09-17 kl. 20:37
Hej

Håber noen kan hjælpe. Vi har en gl. Bøgestub i haven, som i løbet af de forskellige årstider fremviser forskellige svampe. Og lige nu (sep. 22.) gror der lysebrune/gule svampeklynger på bøgestuben. De har lameller.

Hvad er deres navn? Og er de spiselige?

Mhv Gitte, St. vildmose

Lysebrun/Gul svampeklynge på bøgestub (Hej
Håber noen kan hjælpe. Vi har en gl. Bøgestub i haven, som i løbet af de forskellige årstider f)
Gitte Pedersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Gitte Pedersen
#1 Kommentar postet d. 22-09-17 kl. 20:39. Emne: Lysebrun/Gul svampeklynge på bøgestub
Og endnu et billede

Lysebrun/Gul svampeklynge på bøgestub (Og endnu et billede)
Gitte Pedersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3017)
#2 Svar postet d. 22-09-17 kl. 21:08. Emne: Lysebrun/Gul svampeklynge på bøgestub
Glimmer-blækhat, iflg. Politikens Svampebog er de spiselige, men de smager ikke af noget og bliver bløde ved opvarmning. PS foreslår at dampe dem i hvidvin, så smager de af vinen

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Gitte Pedersen
#3 Kommentar postet d. 23-09-17 kl. 00:44. Emne: Lysebrun/Gul svampeklynge på bøgestub
Fantastisk, og mange tak for det hurtige svar.

Glimmer blækhat. Sikke et fint navn.

Nu kan jeg hilse dem pænt hver gang jeg går forbi. Det vil jeg nyde - hvis ikke de altså ryger i gryden. Dejligt med tippet.

God jagt der ude!

Mvh Gitte, St. vildmose

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator