Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Eupethicia innotata/ ochridata #1 (Læst 74 gange) Postet d. 23-09-17 kl. 08:18
I et forsøg på at se om vi, læs Kjeld, kan se forskel på de to meget lignende Eupethicia-larver, innotata og ochridata, har jeg samlet lidt fra harddisken (18 eksemplarer i forskellig kvalitet). Alle på markbynke. Her kommer #1. Klitterne ud for Liseleje Plantage 16.09.17.

Eupethicia innotata/ ochridata #1 (I et forsøg på at se om vi, læs Kjeld, kan se forskel på de to meget lignende Eupethicia-larver, inn)
Foto: Martin Bjerg
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 397)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(8447)
#1 Svar postet d. 23-09-17 kl. 08:22. Emne: Eupethicia innotata/ ochridata #1
Godt forsøg. Men det kan jeg / man ikke. Det er almen kendt. Det er " en af dem"

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 23-09-17 kl. 08:26. Emne: Eupethicia innotata/ ochridata #1
Go´ morgen. Du får nu dem alle samme alligevel. I det mindste får du 18 flag . De falder ligesom i to typer; de lyse og så de mere mørke kontrastrige. Burde måske klække dem, i hvert fald dem der ikke er fra NST´s arealer, for at se om man kunne sammenligne larver med imago og finde en lille men bestemmende forskel

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#3 Kommentar postet d. 23-09-17 kl. 17:24. Emne: Eupethicia innotata/ ochridata #1
Ja, men som jeg kan læse på Karstens indlæg i anden tråd, så får du næsten lige så stor problem med Imago ... så drop det, eller tag en DNA-test

Personligt, men det er selvfølgelig kun min personlige mening, så giver det ikke (mig) ret stor mening at skulle ud i en Gentest for at skelne 2 arter. For mig er de "en art" - men skidt. Det kommer an på temperament og hvor kraftig microskop man har

Jeg vil nu gerne kunne se en naturlig visuel forskel, for at jeg selv synes det giver ret meget mening. Alternativt overlader man sin viden til "robotter", som bestemmer

Go lørdag

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator