Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilken lille svmap med skålformet hat ? (Læst 526 gange) Postet d. 24-09-17 kl. 08:54
Bøgeskov Havn (Stevns) 23.09.17. På tør, sandet strandeng/overdrev. Den største hat på foto er ca. 25 mm bred. Tynd, tør og fast.

Hvilken lille svmap med skålformet hat ? (Bøgeskov Havn (Stevns) 23.09.17. På tør, sandet strandeng/overdrev. Den største hat på foto er ca. 2)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (805 x 650)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 24-09-17 kl. 08:55. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
Lameller hvide og nedløbende. Er blevet lidt mørkere efter tørring. Stor fast, ca. 25 mm høj.

Hvilken lille svmap med skålformet hat ? (Lameller hvide og nedløbende. Er blevet lidt mørkere efter tørring. Stor fast, ca. 25 mm høj.)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (781 x 650)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#2 Svar postet d. 24-09-17 kl. 12:41. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
muligvis Bleg Tragthat

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 25-09-17 kl. 08:52. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
Tak, Henrik, jeg har gravet lidt i sagen, men kan ikke finde bleg tragthat, hverken her på sitet, på svampedatabasen eller i Jan Vesterholts bog.

Hedder den også noget andet ?

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#4 Kommentar postet d. 26-09-17 kl. 17:14. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
ja, Eng-Tragthat

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 27-09-17 kl. 16:29. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
Tak, Henrik, efter at have kigget billeder af den, kan jeg godt forstå, at du mener, at min svamp muligvis er den. Men ud fra din formulering forstår jeg, at du ikke er helt sikker. Og der er åbenbart ingen andre, der vil kommentere.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#6 Kommentar postet d. 28-09-17 kl. 14:50. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
du skal i hvert fald ikke smage på den!

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#7 Kommentar postet d. 29-09-17 kl. 08:46. Emne: Hvilken lille svmap med skålformet hat ?
Det skal jeg nok lade være med

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator