Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Hvilken bladhvepse-larve på markbynke #2? (Læst 219 gange) Postet d. 24-09-17 kl. 18:08
Fra 16. september. Har lige skiftet hud, så den ændrer sig jo nok noget. Vel lige under 1½ cm.

Hvilken bladhvepse-larve på markbynke #2? (Fra 16. september. Har lige skiftet hud, så den ændrer sig jo nok noget. Vel lige under 1½ cm.)
Foto: Martin Bjerg
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(93)
#1 Svar postet d. 26-09-17 kl. 08:58. Emne: Hvilken bladhvepse-larve på markbynke #2?
Jeg mødte faktisk en helt magen til, inkl den skriggrønne farve, den anden dag. Det var også på Mark-bynke. Den var lige midt i et hudskifte og den afskubbede hud var helt hvid og sad nede om "enden" på den

- men da jeg samtidig havde en date med en anden larve på noget fotoopstilling, som jeg ventede på, skulle folde sig ud (skifte stilling), kunne jeg ikke fotografere denne her, samtidig...

Hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 26-09-17 kl. 20:56. Emne: Hvilken bladhvepse-larve på markbynke #2?
Ja hmm; kunne måske godt ligner en helt nyhudskiftet D. pini. Har faktisk været ude og lede efter den igen, men ...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator