Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annemarie Allesø Rasmussen
Er det her en Mink? (Læst 804 gange) Postet d. 10-10-17 kl. 22:33
Jeg syntes det ligner en mink, men er slet ikke sikker - den her lille fyr var desvære blevet kørt ned, i nat eller i morges, på Strandvejen I Aalborg vestby, som er meget befærdet.

Lige et spørgsmål om emnet, bare for at være sikker, bør jeg taste den ind? det sker nemlig fra tid til anden her ligger en ræv, en hare mm langs den omtalte vej.

Jeg ved ikke om det er tilfældet, men jeg har indtryk af det var et ungdyr, når jeg tænker dens størrelse ind i forhold til en fritte, så var den mindre, som en hvalp og ikke fuldt udvokset endnu, men næsten.

Er det her en Mink? (Jeg syntes det ligner en mink, men er slet ikke sikker - den her lille fyr var desvære blevet kørt n)
Annemarie Allesø Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 510)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(143)
#1 Svar postet d. 10-10-17 kl. 22:37. Emne: Er det her en Mink?
Hej

Jeg ser klart denne som en Ilder - med den meget lyse "underpels"...

Mvh /LJ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Annemarie Allesø Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 10-10-17 kl. 22:45. Emne: Er det her en Mink?
Okay det svar kommer da lidt bag på mig - men så heller ikke min stærke side, dem er jeg ikke så bekendt med og tak for svaret

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(135)
#3 Svar postet d. 10-10-17 kl. 23:06. Emne: Er det her en Mink?
..det er en ilder. En fritte er en domesticeret (farm-) ilder....

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kristian Moltsen Jakobsen
#4 Kommentar postet d. 10-10-17 kl. 23:54. Emne: Er det her en Mink?
Nu kan jeg se at du har tastet den ind. Alligevel får du mit blik på relevansen af indtasting.

Jeg vil mene at det er relevant når det er en ilder. De bliver ikke observeret så ofte som f.eks dagaktive dyr, og derfor er der heller ikke så mange indtastninger. Hvis det var en hare vil jeg sige at det var mindre relevant. På den anden side, hvis data potentielt skal bruges af forskere på et eller andet tidspunkt, så ville data jo være svært at bruge hvis man aldrig tastede de almindelige arter ind.

Derfor er mit svar nok. Jo mere man gider at indtaste jo bedre er det. Men hvis man ikke vil indtaste alt, så mener jeg at det er vigtigere med de arter der ikke bliver obseveret så tit, også selv om de er almindeligt forekommende i Dk.

Det er jo også en mulighed at indtaste om det er dødfundne dyr man har set. Og ifht bestandvurdering kunne det jo der godt være interessant at se på hvor stor en del af observationerne af en givend art er dødfundne eller levende dyr, da det også kan give en inddikator på hvor god data man har. Hvis det giver mening.

Men der er sikkert andre der har en anden holdning. Dette er blot mine personlige tanker omkring det.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator