Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mikkel Abrahamsen
Hvilken rørhat? (Læst 118 gange) Postet d. 11-10-17 kl. 09:35
Der groede en del af disse rørhatte i græs nogle meter fra de nærmeste træer nær Karlshamn i Sverige sidst i juli. Hvad kan det have været for nogle? Jeg fik desværre kun taget dette billede...

Hvilken rørhat? (Der groede en del af disse rørhatte i græs nogle meter fra de nærmeste træer nær Karlshamn i Sverige)
Mikkel Abrahamsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#1 Kommentar postet d. 11-10-17 kl. 11:32. Emne: Hvilken rørhat?
Hvilke træer?

Besvar | Kommentér

Mikkel Abrahamsen
#2 Kommentar postet d. 11-10-17 kl. 11:57. Emne: Hvilken rørhat?
Det kan jeg desværre ikke huske. Jeg har ikke ellers set rørhatte med den sprukne, lyse overhud.

Besvar | Kommentér

Mathias Hass

Svaraktivitet:

(134)
#3 Svar postet d. 11-10-17 kl. 13:00. Emne: Hvilken rørhat?
Et hasarderet gæt er sommer-rørhat, den kan trods navnet godt være ude sent på året og har en tendens til at sprække. Det forudsætter løvtræer, helst bøg. Den skal også have et netmønster på stokken. Men udfra billedet er jeg overhovedet ikke sikke på i hvilken gruppe af rørhatte vi befinder os i ...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator