Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Schak Laursen
Sang eller pibe (Læst 536 gange) Postet d. 17-10-17 kl. 14:19
Hej en flok af 19 af disse svaner kom over hovedet af mig i dag i Tranum, Nordjylland. Er det sang eller pibe?

Vh klaus

Sang eller pibe (Hej en flok af 19 af disse svaner kom over hovedet af mig i dag i Tranum, Nordjylland. Er det sang e)
Klaus Schak Laursen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 535)
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(827)
#1 Svar postet d. 17-10-17 kl. 14:45. Emne: Sang eller pibe
Det er lidt vanskeligt når man ikke kan se næbbet ordentligt, men jeg vil bestemt at det er Sangsvane pga. den ret lange hals.

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(627)
#2 Svar postet d. 17-10-17 kl. 15:32. Emne: Sang eller pibe
Mon ikke den nærmeste KUNNE være en pibesvane Hovedets længde i forhold til halsen.

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(859)
#3 Svar postet d. 17-10-17 kl. 18:45. Emne: Sang eller pibe
De er ret korthalsede synes jeg, og ud fra det man kan se af næbbet tyder det også på det er pibesvane, i hvert fald den forreste, da det sorte på næbbet går ret højt op og dækker næseborene, hvilket nævnes som et kentegn til at adskille pibe- og sangsvane

Sang eller pibe (De er ret korthalsede synes jeg, og ud fra det man kan se af næbbet tyder det også på det er pibesva)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 535)
Besvar | Kommentér

Eigil Ødegaard

Svaraktivitet:

(179)
#4 Svar postet d. 17-10-17 kl. 19:04. Emne: Sang eller pibe
Jeg vil nu også dømme Sangsvaner. Det gule felt har en form der siger Sangsvane og jeg vil da oså mene de er rimeligt langhalsede, men det kan jo være en svær faktor

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik

Svaraktivitet:

(12)
#5 Svar postet d. 18-10-17 kl. 08:51. Emne: Sang eller pibe
Alene den relativt korte hals viser klart, at det er Pibesvaner på billedet.

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator