Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Henning Nielsen
Hvilken hvepse-ting ? (Læst 196 gange) Postet d. 21-10-17 kl. 19:13
Billede 1 af 3:

21. oktober på en lun eftermiddag. Svirrede rundt i haven på Stevns, opdagede at der var flere, mindst to, og at de vist var i familie, for på et tidspunkt var der gang i en meget kortvarig parring.

Gætter på at det var hannen med helt sort slank bagkrop og helt sorte følehorn, og hunnen med gul plet på buttet bagkrop og hvide felter på følehornene.

Hvilken hvepse-ting ? (Billede 1 af 3:
21. oktober på en lun eftermiddag. Svirrede rundt i haven på Stevns, opdagede at de)
Lars Henning Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lars Henning Nielsen
#1 Kommentar postet d. 21-10-17 kl. 19:15. Emne: Hvilken hvepse-ting ?
Billede 2 af 3:

21. oktober på en lun eftermiddag. Svirrede rundt i haven på Stevns, opdagede at der var flere, mindst to, og at de vist var i familie, for på et tidspunkt var der gang i en meget kortvarig parring.

Gætter på at det var hannen med helt sort slank bagkrop og helt sorte følehorn, og hunnen med gul plet på buttet bagkrop og hvide felter på følehornene.

Hvilken hvepse-ting ? (Billede 2 af 3: 
21. oktober på en lun eftermiddag. Svirrede rundt i haven på Stevns, opdagede at d)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 482)
Besvar | Kommentér

Lars Henning Nielsen
#2 Kommentar postet d. 21-10-17 kl. 19:18. Emne: Hvilken hvepse-ting ?
Billede 3 af 3:

Hvilken hvepse-ting ? (Billede 3 af 3: 
21. oktober på en lun eftermiddag. Svirrede rundt i haven på Stevns, opdagede at d)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 572)
Besvar | Kommentér

Ole Stauning

Svaraktivitet:

(340)
#3 Svar postet d. 21-10-17 kl. 22:52. Emne: Hvilken hvepse-ting ?
Du mener ikke det med at hannen har helt sort bagkrop, vel?

Bortset fra det, så må det være Ichneumon stramentor, ligesom min obs af en hun fra idag, se tråden - se linket HER.

OK, jeg har postet min egen obs som et spørgsmål. Men jeg er nu ret sikker... på hunnen. Og så følger hannen vel med.

DBH Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Henning Nielsen
#4 Kommentar postet d. 22-10-17 kl. 21:26. Emne: Hvilken hvepse-ting ?
Nårh - ja. Jeg mente nok at hannen mangler den gule plet på den bagerste sorte del af bagkroppen.

Men mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Lars

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator