Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Næbmundede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kenneth Persson
ID på Blomstertæge (Læst 292 gange) Postet d. 19-11-17 kl. 19:01
Utterslev Mose 13072017

Synes ikke jeg kan finde denne nogen steder. Ikke lige det bedste billede, men håber nogen kan hjælpe.

VH

Kenneth

ID på Blomstertæge (Utterslev Mose 13072017

Synes ikke jeg kan finde denne nogen steder. Ikke lige det bedste billede)
Foto: Kenneth Persson
Klik på billedet for original størrelse (815 x 693)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(786)
#1 Svar postet d. 20-11-17 kl. 00:03. Emne: ID på Blomstertæge
Hej Kenneth,

Denneher var ikke så ligetil for mig heller, men jeg mener, det må være Polymerus nigrita. Bemærk benenes farver. Lars Skipper skriver i sin blomstertægebog om P. nigrita: "Benene er sorte med to mere eller mindre tydelige gule ringe på skinnebenene - den distale bredest." Hos dit dyr her må disse ringe siges at være endda meget tydelige sammenlignet med andre billeder af arten - se linket HER.

Flere andre blomstertægearter ligner, men jeg har ikke kunnet finde nogen med ben som her, og det er i mine øjne meget tungtvejende. Da P. nigrita her på F&N figurerer som en "relativt sjælden" art, ville det være dejligt med en bekræftelse også fra anden side, da det ikke er en art, jeg har andet end rent teoretisk kendskab til. Men som sagt: jeg tror på, at det er den.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(7402)
#2 Svar postet d. 20-11-17 kl. 13:00. Emne: ID på Blomstertæge
Polymerus nigrita er rigtig.

M.v.h. Werner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 20-11-17 kl. 13:28. Emne: ID på Blomstertæge
Tak, Werner!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Kenneth Persson
#4 Kommentar postet d. 21-11-17 kl. 20:38. Emne: ID på Blomstertæge
Hej. Tusind tak til jer begge og for en rigtig god forklaring Elisabeth.

VH

Kenneth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator