Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Flemløse
Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ? (Læst 1195 gange) Postet d. 23-11-17 kl. 18:06
Jeg har taget en serie af billeder ved Gurre Sø med et vildtkamera for et par nætter siden.

Der optræder en mus på billederne, som jeg ikke ved, hvad er for en art.

Bemærk, at der ligger et bøgeblad i forgrunden således, at størrelsen kan vurderes.

Jeg mener, at det er en lille mus med en tynd hale.

Se vedlagte billede og et link til min Dropbox med flere billeder.

- se linket HER

Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø  ? (Jeg har taget en serie af billeder ved Gurre Sø med et vildtkamera for et par nætter siden.

Der o)
Klaus Flemløse har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Klaus Flemløse
#1 Kommentar postet d. 23-11-17 kl. 18:36. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Der er et eller andet, der komme på tværs i løbet af 1 sekund:

billede 10: 05.27.07

billede 11: 05.27.07

billede 12: 05.27.08

Er det halen af en mink eller en brud ?

Billedefortolkninger er et vanskelig gebet at beskæftige sig med.

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#2 Svar postet d. 24-11-17 kl. 22:53. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Musen har jeg ikke bud på.

Men dyret der går forbi, jeg tror det er en mink

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Klaus Flemløse
#3 Kommentar postet d. 26-11-17 kl. 17:15. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Det er nok ikke muligt, at komme til en endelig afklaring af, hvilken mus det er og om det er en mink/lækat/brud der løber forbi kameraet.

Lukker tråden.

Besvar | Kommentér

Klaus Flemløse
#4 Kommentar postet d. 29-11-17 kl. 12:50. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Jeg tog en ny billedserie fra næsten samme sted. Der er 5 billeder, der kan vise et dyr.

- se linket HER

Rotte eller mink eller ?

Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø  ? (Jeg tog en ny billedserie fra næsten samme sted. Der er 5 billeder, der kan vise et dyr.

https://)
Foto: Klaus Flemløse via vildtkamera ved Gurre Sø
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#5 Svar postet d. 30-11-17 kl. 11:44. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Ikke nemt at se, men ud fra de sidste billeder hvor man kunne se dyrets hale, er det nærliggende at det er en mink

Besvar | Kommentér

Klaus Flemløse
#6 Kommentar postet d. 03-12-17 kl. 13:22. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Det er ikke nogen sensation, men jeg har haft mit vildtkamera stående et sted ved en ræve/grævlingen grav ved Gurre Sø med henblik se beboerne. Det er stået i perioden 2017-12-02 11.01.26 til 2017-12-03 07.46.11. Kameret dækker et areal på 3*3 m2.

Der var megen aktivitet, men udelukkende af mus. Der er mindste én mus, men hvilken ?

Hvis dette er repræsentativ for forekomsten af mus i skovene, må der være et meget stor antal i skovene omkring Gurre Sø.

Næste gang skal jeg have sat en målestok op forkunne vurdere størrelser.

Her er link til alle foto, der er mange, men der sker noget under vejs:

- se linket HER

Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø  ? (Det er ikke nogen sensation, men jeg har haft mit vildtkamera stående et sted ved en ræve/grævlingen)
Klaus Flemløse har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#7 Svar postet d. 03-12-17 kl. 14:04. Emne: Hvilken mus/infrarød kamera/Gurre Sø ?
Jeg tror ikke der er særlig mange mus, men det samme par stykker der render rundt hele natten.

Umiddelbart vil jeg mene det er enten skov- eller halsbåndmus, det er lidt svært at skelne de to arter fra hinanden på optagelserne.

Men kendetegnende for begge er, at det er forholdsvis store mus, lys bug, store ører og store sorte øjne

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator