Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jakob Rasmussen
Hvilken svamp er dette? (skørhat?) (Læst 284 gange) Postet d. 24-11-17 kl. 19:36
Svampen er set 21. oktober 2017 i Frisenborgskoven ved Århus. Ikke ret stor, jeg er nybegynder og havde ikke tænkt på at måle stok og hat; hatdiameter måske 4-5 cm. Brede, fjerne lameller. Stok og lameller kridhvide.

Hvilken svamp er dette? (skørhat?) (Svampen er set 21. oktober 2017 i Frisenborgskoven ved Århus. Ikke ret stor, jeg er nybegynder og ha)
Jakob Rasmussen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Jakob Rasmussen
#1 Kommentar postet d. 24-11-17 kl. 19:43. Emne: Hvilken svamp er dette? (skørhat?)
og et billede af undersiden:

Hvilken svamp er dette? (skørhat?) (og et billede af undersiden:)
Jakob Rasmussen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3174)
#2 Svar postet d. 24-11-17 kl. 20:21. Emne: Hvilken svamp er dette? (skørhat?)
Ja til Skørhat. Måske Stor eller Lille Gift-Skørhat, men det ses ikke på fotos. Der skal smag til også (som peber/chili eller andet)

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jakob Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 24-11-17 kl. 20:33. Emne: Hvilken svamp er dette? (skørhat?)
Jeg tænkte selv Lille Gift-Skørhat, men er som sagt nybegynder. Jeg smager og måler en anden gang. Og måske lidt tydeligere billeder. Tak for svaret.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 Kommentar postet d. 25-11-17 kl. 09:48. Emne: Hvilken svamp er dette? (skørhat?)
Lille Gift-Skørhat har et svagt blåligt skær hen over lamellerne.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator