Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

20. december 2017

Twitser

Om ordet "Twitser" er stavet rigtigt ved jeg ikke. Jeg har lige læst en gammel tråd om emnet, meget interresandt og mange gode indlæg om det at belaste miljøet, co2 osv for at komme frem til destinationen hvor arten, individet befinder sig. Jeg kan ikke lige finde tråden igen, den var vist fra 2008.

Jeg husker et indlæg da den amerikanske ørkenmåge blev meldt ind med foto fra Hirtshals. Dagen efter var der en som skrev noget med at det er utroligt der kan samles 70 - 80 ornitter, bl.a. helt fra KBH uden at se fuglen, og han sidste kommentar var "Host Host"

Jeg havde oplevelsen af at citronvipstjerte blev meldt ind i min by. Jeg tog ud til møllerne på havnen. Jeg kender området og det at der holder tre biler derude, uden jeg kan se en hundelufter, jo jo der er noget at gå efter. Da jeg går rundt om de dengang fire bassinner kommer der en venlig ornit op og spørger, " har du set den?" han viskede faktisk, fantastisk. De sad 8 mennesker og fulgte fuglen og ja jeg stødte jo til, jeg kom på cykel.

Sagen er, jeg vil ikke ruske op i emnet om det at køre mange hundrede kilometer for at se en art, fugl, plante sommerfugl eller hvad nu vi indberetter på de elektroniske medier.

Jeg har så bare et problem i den retning. Jeg er sjælden, bliver snart 62, går på efterløn. Har aldrig haft kørekort, og det er ganske vist. Det eneste motoriserede køretøj jeg har ejet er en selvkørende plæneklipper.

Nu, da jeg snart skal på efterløn vil jeg bruge meget af min tid i naturen. Jeg overvejer at investere i en knallert, 4 takt, de lover 50 km/liter, holder jo nok ikke helt, men en knallert kan give mig en større aktionsradius.

Bliver jeg så en co2 belastende Twitter?

He. God jul til alle og jeg skal nok lægge meget op på siden. HVEM VIL KØBE MIN CO2 KVOTE.

Venligst Bent.


De senest indberettede arter i Naturbasen: