Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Nysteen
Fluesnapper-art?? Set i New Mexico, USA (Læst 698 gange) Postet d. 20-12-17 kl. 16:16
Fuglen på vedhæftede foto blev set 17.08.2017 nær Taos, New Mexico i USA. Næbform og øjenring kunne pege på en fluesnapper-art, men man kan ikke se de karakteristiske lyse bånd på vingerne. Den er også noget oppustet. Det kan være en juvenil, da billedet er fra august måned. Jeg kan ikke finde noget der ligner i Sibley Field Guide to Birds.

Håber at én af jer kan hjælpe med identifikationen.

Mvh

Søren Nysteen

Fluesnapper-art?? Set i New Mexico, USA (Fuglen på vedhæftede foto blev set 17.08.2017 nær Taos, New Mexico i USA. Næbform og øjenring kunne )
Foto: Søren Nysteen. Fluesnapper art??
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Peter Lyngs

Svaraktivitet:

(287)
#1 Svar postet d. 20-12-17 kl. 22:51. Emne: Fluesnapper-art?? Set i New Mexico, USA
Fuglen er en adult i fældning (ses bl.a. på de slidte håndsvingfjer)

De amerikanske ´fluesnappere´ er en meget svær gruppe, og jeg tror umiddelbart ikke du får et klart svar her på F&N... (men hvad ved jeg).

Måske du skulle spørge på et amerikansk fugle-forum (ikke at jeg kender et sådant)

Når det er sagt, så hører dit spørgsmål retteligen til under ´udenlandsk natur´.

mvh Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Søren Nysteen
#2 Kommentar postet d. 21-12-17 kl. 14:44. Emne: Fluesnapper-art?? Set i New Mexico, USA
Peter, tak for dit input.

Lykkes det ikke at få en identifikation på F&N prøver jeg at finde et amerikansk forum.

Beklager at tråden blev startet det forkerte sted. Næste gang bliver det gjort korrekt.

Mvh

Søren

Besvar | Kommentér

Jesper Bay Jacobsen

Svaraktivitet:

(1)
#3 Svar postet d. 31-12-17 kl. 20:22. Emne: Fluesnapper-art?? Set i New Mexico, USA
Har haft problemer med min konto, så kan først svare nu, og gør det, selv om du nok har fået svar andetsteds.

Det er ikke en fluesnapper, men en drossel: Townsend´s Solitaire. Som dog godt kan minde om en fluesnapper i udtrykket, så forstår dig udmærket. Tjek den, og se om ikke det giver mening, ellers prøver jeg gerne med en forklaring.

Godt Nytår!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Søren Nysteen
#4 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 10:26. Emne: Fluesnapper-art?? Set i New Mexico, USA
Mange tak, Jesper. Det giver bestemt mening med din ID, så det er jeg meget glad for.

Godt Nytår.

Mvh

Søren Nysteen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator