Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Christian Nørgaard
Hvilken lort? (Læst 2998 gange) Postet d. 23-12-17 kl. 14:11
Kære ekskremententusiaster. Er der nogen, der kan bestemme ophavet til denne? Kan det være en mår? Har hørt rumlen på loftet på det seneste. Jeg kan ikke rigtigt bestemme de hvide prikker. Pelsresten stammer fra vores højt elskede, halvvilde lille kanin, som efter alt at dømme er indgået i naturens kredsløb. Der er ræve i området, men det ligner ikke rævelort for mit utrænede øje. Trørød, Nordsjælland 22/12.

Tak for enhver hjælp.

Hvilken lort? (Kære ekskremententusiaster. Er der nogen, der kan bestemme ophavet til denne? Kan det være en mår? H)
Christian Nørgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#1 Svar postet d. 23-12-17 kl. 15:19. Emne: Hvilken lort?
Ligner ikke umiddelbart mår, ræv eller noget fra andet vildtlevende dyr.

Jeg vil sige det mest af alt ligner hundelort.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(135)
#2 Svar postet d. 23-12-17 kl. 15:44. Emne: Hvilken lort?
Selv om jeg nok ville tøve med at kalde mig selv for ekskremententusiast, mener jeg også, det er en hunde høm-høm

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Christian Nørgaard
#3 Kommentar postet d. 23-12-17 kl. 16:08. Emne: Hvilken lort?
Også min første tanke. Kosten har været lidt for fin. Det hænger bare ikke sammen, fordi haven er ret effektivt indhegnet. Lorten er ret demonstrativt placeret midt i det hele med et rovdyrs afmærkning eller en hunds ligegyldighed.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#4 Svar postet d. 25-12-17 kl. 17:26. Emne: Hvilken lort?
Der er vist nogle små blålige prikker der kunne tyde billerester og de lyse korn kunne være korn eller dele af majs. Jeg mener ræv og mår kan udelukkes. Måske hund, men det ligner ikke hundemadsrester og den burde være længere i forhold til tykkelsen.

Det kunne godt ligne grævling, men den vil jo normalt grave et lille hul og besørge i ?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator