Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rikke Milbak
Damflagermus (Læst 764 gange) Postet d. 28-12-17 kl. 13:51
Nu fik jeg taget fotos af de flagermus, som år efter år vender tilbage til vinterhi i kartoffelkælderen ved mine forældres ejendom. Antallet af individer svinger - der er aldrig mange, måske op til 6 i den tid jeg kan huske. I år kun 2, hvoraf jeg kun fandt den ene. De er relativt små, små ører, fin lille næse, musegrå og med lys mave. Mit bedste bud er damflagermus, men lad mig høre jeres betragtninger.

Damflagermus (Nu fik jeg taget fotos af de flagermus, som år efter år vender tilbage til vinterhi i kartoffelkælde)
Rikke Milbak har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 531)
Besvar | Kommentér

Rikke Milbak
#1 Kommentar postet d. 28-12-17 kl. 13:54. Emne: Damflagermus
Endnu et foto

Damflagermus (Endnu et foto)
Besvar | Kommentér

Rikke Milbak
#2 Kommentar postet d. 28-12-17 kl. 13:55. Emne: Damflagermus
Og et sidste, hvor ørerne bedrer ses.

Damflagermus (Og et sidste, hvor ørerne bedrer ses.)
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(181)
#3 Svar postet d. 28-12-17 kl. 16:27. Emne: Damflagermus
Om det er Vand- eller Damflagermus kan kun afgøres ved at tage et præcist mål af underarmen, og det skal gøres uden at forstyrre flagermusen. Altså du må ikke direkte rører ved den.

Billedet viser hvorledes målet skal tages.

Damflagermus (Om det er Vand- eller Damflagermus kan kun afgøres ved at tage et præcist mål af underarmen, og det )
Einar Flensted-Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 294)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Rikke Milbak
#4 Kommentar postet d. 03-01-18 kl. 20:06. Emne: Damflagermus
Tak Einar. Jeg kontaktede Hans Baagøe og ud fra alle mine fotos er det hans vurdering, at der er tale om vandflagermus.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator