Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Naturbeskyttelsesloven -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Troels Kornfelt
Lovløsheden trives (Læst 2755 gange) Postet d. 29-12-17 kl. 09:36
Et klip fra Dr-nyheder d.d.:

- se linket HER

Man må håbe, at kommunen ikke nøjes med at overveje, men beslutter at politianmelde dette grove overgreb.

Troels

Kommentér

ole sørensen
#1 Kommentar postet d. 29-12-17 kl. 14:01. Emne: Lovløsheden trives
....selvfølgelig må man ikke bryde loven og ødelægge naturen. Men hvis jeg selv lovligt havde købt et sommerhus, for penge jeg selv havde tjent og betalt skat af, (og oven i købet blev beskattet af at have lov at eje noget, jeg selv havde købt for mine egne penge jeg havde betalt skat af,) og det var ved at blive spist af havet, ville jeg nok også have svært ved at forstå, jeg ikke måtte bryde bølgerne med nogle stenblokke eller pæle. Jeg forestiller mig feks ikke, man bliver fritaget fra skulle betale ejendomsskat af at eje stedet ved kysten, selvom det var blevet usælgeligt og værdiløst, pga snarlig nedstyrtning i havet ?

Mvh Ole

Kommentér

Peter Clausager
#2 Kommentar postet d. 30-12-17 kl. 13:17. Emne: Lovløsheden trives
... på størrelse med to fodboldbaner, voldsomt. Mærkeligt at ingen greb ind tidligere. Det ville være interessant at se fotos fra området, gerne også med nærliggende og ikke påvirkede arealer.

Mvh.

Peter

Kommentér

Anne Messmann
#3 Kommentar postet d. 30-12-17 kl. 15:09. Emne: Lovløsheden trives
Sagen blev også omtalt i Politiken i går. Også jeg studsede forbøffet over udtalelsen: ´overvejer at politianmelde´. En overtrædelse af loven er en overtrædelse, og skal politianmeldes. Og da især, når den er så grov som her. Politiken skriver bl.a.: ´Anmelderen havde på en spadseretur set en betonkanon læsse beton ned over klitterne´...

Stranden tilhører for øvrigt ikke sommerhusejerne og selvtægt hører ingen steder hjemme. Det virker besynderligt, at kommunen ikke straks politianmelder, og får ulovlighederne stoppet.

Ønsker man kystsikring, må man bruge lovlige kanaler. Længere er den ikke.

Kommentér

ole sørensen
#4 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 02:31. Emne: Lovløsheden trives
- se linket HER

Kommentér

Poul Evald Hansen
#5 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 09:13. Emne: Lovløsheden trives
@Ole Sørensen: Der er en besynderlig tolerant holdning du har til denne lovovertrædelse. - Men hvad med betonfirmaet, der har medvirket til ulovlighederne? - De der har købt husene har jo kendt problematikken med havets æden sig ind, så egentlig har de ikke købt katten i sækken. Og der ligger måske også noget i, at kommunen har givet byggetilladelser o.s.v. - Men jeg synes på ingen måde, at havets erodering af kysten kan komme som en overraskelse.

Kommentér

ole sørensen
#6 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 10:28. Emne: Lovløsheden trives
.....jeg er ikke tolerant overfor lovovertrædelser. Som jeg også startede med at gøre opmærksom på....

Og jeg kan ikke forstå, man ikke kan få betonfirmaet til at oplyse hvem der har bestilt dem til at komme.

Men jeg kan godt forstå folks frustration. Feks også hos de, hvis huse der bliver oversvømmede ovre ved Roskilde Fjord. Der kan man jo også sige, “at de kunne have ladet være med at købe hus i et lavtliggende område” ...det offentlige vil intet gøre. Husejerne har så selv samlet penge ind for at bygge et dige. Men det må de ikke uden tilladelse. Den har sendt afsted. Men De, der skal give lov, har ikke tid til at kigge på sagen, da de er ved at flytte. Men de lover at komme med en afgørelse inden for 2 år, når de engang får åbnet mail`en...... (jeg har desværre ingen links, men har bare læst om det i avisen)...hvis man fortalte den historie til feks en amerikaner, ville de tro, det var løgn.....jeg tror også, jeg selv ville have svært ved at trække på skuldrene og sige “pyt”

Mvh Ole

Kommentér

ole sørensen
#7 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 10:35. Emne: Lovløsheden trives
...er det fair, at man fortsat skal betale ejendomsskat til det offentlige for at eje noget, (man har købt for sine egne penge) som er blevet værdiløst/usælgeligt, fordi det selvsamme offentlige ikke vil tillade man banker pæle i stranden ? Og er det fair man stadig skal betale ejendomsskat af sit hus til det offentlige, selvom det reelt er usælgeligt, fordi det selvsamme offentlige ikke vil/kan give tilladelse til et dige ?

Jeg synes da, det er en relevant diskussion....

Mvh Ole

Kommentér

Troels Kornfelt
#8 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 10:50. Emne: Lovløsheden trives
Ja, det er da en relevant diskussion Ole. Den er bare ikke relevant i forhold til det uhørt grove tilfælde af selvtægt ved Lønstrup Strand. Misdæderne skal straffes. Sker det ikke, vil jeg gætte på, at det hurtigt skaber præcedens.

Jeg er provokeret over, at betonfirmaet afviser at oplyse, hvem deres kunde(r) i den relevante sag er. Det gør i mine øjne betonfirmaet medskyldigt.

Troels

Kommentér

Johnny Hedegaard
#9 Kommentar postet d. 01-01-18 kl. 10:57. Emne: Lovløsheden trives
Det er en sag, der er interessant på adskillige niveauer.

Een ting er, at man kan undres over, at folk køber grundene så tæt på katastrofens afgrund, og at det så kommer som den helt store overraskelse når ulykken kommer.

Når alle (undtagen køber/ejer) nu engang ved, at det kun er spørgsmål om tid før havet tager sit, kunne staten måske overveje at ekspropiere de mest udsatte grunde. Når arealerne nu engang tilsyneladende er udlagt som en slags

uofficielt naturreservat, hvor det accepteres at naturen sætter dagsordenen.

Ikke kun denne sag fortæller om bureaukratiets ekstremt tunge arbejdsgang i Danmark. Under mildere himmelstrøg hvor temperementet er lettere antændeligt, kunne jeg forestille mig flere og mere kontante former for oprør mod DJØF´eriet. (Jvnfr. Ole´s henvisninger til en arbejdsgang på 2 år).

Det er også interessant (bekymrende) hvorvidt betonfirmaet Unicon kan unddrage sig et ansvar. De er bestilt til, og har udført, en ulovlig arbejdsopgave. Hæleren er lige så god som stjæleren.....eller hur?

Mvh.

Johnny H.

Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator