Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. januar 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gitte Herforth
Gul østershat - gummihat eller hvilken? (Læst 153 gange) Postet d. 03-01-18 kl. 14:51
En af mine venner har netop fundet denne svamp på et dødt fyrretræ (på Femø) og mente, at det var gul østershat.

Jeg er dog meget i tvivl, om det kan passe, da jeg ikke synes at den ligner østershat. Måske mere gummihat/sildig eupalethat....

Hvad mener I, det er?? Jeg har kun disse 2 fotos, som blev sendt på mobil.

Gul østershat - gummihat eller hvilken? (En af mine venner har netop fundet denne svamp på et dødt fyrretræ (på Femø) og mente, at det var gu)
Gitte Herforth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Gitte Herforth
#1 Kommentar postet d. 03-01-18 kl. 14:51. Emne: Gul østershat - gummihat eller hvilken?
2.

Gul østershat - gummihat eller hvilken? (2.)
Gitte Herforth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(2093)
#2 Svar postet d. 03-01-18 kl. 20:16. Emne: Gul østershat - gummihat eller hvilken?
Okkerblad, vist første fund på nåletræ i Danmark

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(2093)
#3 Svar postet d. 03-01-18 kl. 20:21. Emne: Gul østershat - gummihat eller hvilken?
Se - se linket HER, der er eet fund på gran så alligevel ikke første på nåletræ.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Gitte Herforth
#4 Kommentar postet d. 04-01-18 kl. 11:59. Emne: Gul østershat - gummihat eller hvilken?
Mange tak for svar Aksel. Den kendte jeg ikke

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator