Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
Navneskift på Pile-fløjlsfod? (Læst 181 gange) Postet d. 07-01-18 kl. 11:42
Jeg har været fraværende et par år og vil gerne lige opdateres.Tak.

Har Almindelig Fløjlsfod skiftet navn til Pile-fløjlsfod? Synes det står lidt uklart på mine 2 svampesiderfavoritter.

M.v.h.

Torben, Fanø

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(2755)
#1 Svar postet d. 08-01-18 kl. 10:35. Emne: Navneskift på Pile-fløjlsfod?
Nej, det er der ikke tale om. Men man har fundet, at hvis der er Fløjlsfod på Pil eller Poppel, kan det være en anden art, og så skal der mikroskopi til for at afgøre det. Gul Fløjlsfod er altså stadig en mulighed, men det kan også være en anden art.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#2 Kommentar postet d. 08-01-18 kl. 18:43. Emne: Navneskift på Pile-fløjlsfod?
Tak for svar, Ole.

Jo, men jeg blev lidt forvirret da jeg faldt over denne oplysning: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 Kommentar postet d. 09-01-18 kl. 10:22. Emne: Navneskift på Pile-fløjlsfod?
Det kan jeg godt forstå, men der står da lidt om adskillelse.

Ole

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#4 Kommentar postet d. 13-01-18 kl. 11:52. Emne: Navneskift på Pile-fløjlsfod?
Hej igen. Er endnu ikke helt afklaret med de dersens fløjlshatte. For mig at se, er Almindlig Fløjlshat benævnelsen forsvundet eller udskiftet med pile-Fløjlshat. jvnf. min svampeforening.

Jeg siger tak for denne gang. Jeg må i gang med mit gamle mikroskop. Måske vender jeg tilbage?

Buk og Pluk.

Torben.

Fanø.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#5 Kommentar postet d. 13-01-18 kl. 13:31. Emne: Navneskift på Pile-fløjlsfod?
Den almindelige Fløjlsfod (ikke -hat) kaldes Gul Fløjlsfod, Flammulina velutipes.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator