Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. januar 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Nielsen
Eumenes sp.? (Læst 127 gange) Postet d. 11-01-18 kl. 19:40
I drivhus. 11-08-2017, Buskhede. Kun dette billede.

Mvh. Erik

Eumenes sp.? (I drivhus. 11-08-2017, Buskhede. Kun dette billede.

Mvh. Erik)
Erik Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#1 Kommentar postet d. 11-01-18 kl. 19:47. Emne: Eumenes sp.?
Kan ses i stor her - se linket HER

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 11-01-18 kl. 22:16. Emne: Eumenes sp.?
Hej Erik,

Hjælpe kan jeg desværre ikke. Men jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan du har båret dig ad med at lave linket til det store billede? Jeg vidste ikke, at sådan noget, sådan en kraftig opskalering af et foto, overhovedet lod sig gøre indenfor rammerne af F&N. (Hvis det er for bøvlet at forklare, så bare se bort fra mit spørgsmål. Men jeg synes, det er ret fedt og kunne forestille mig, at det var noget, der måske engang kunne vise sig nyttigt også for mig selv - hvis jeg bare anede, hvordan man gjorde. )

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#3 Kommentar postet d. 11-01-18 kl. 22:56. Emne: Eumenes sp.?
Hej Elisabeth,

Dyret ligger i galleriet som Eumenes sp. - se linket HER.

Der står at billedet er større end vist her. Når man trykker på billedet får man den store udgave 1200 x 895 pixels. Jeg har så kopieret linket til det store billede - se linket HER.

Det er selv samme billede jeg satte ind i tråden her, men blev lidt skuffet over at siden her nedskalerede det til 800 x 597 pixels i forum, når nu jeg havde det i stort med flere detaljer. Derfor henvisningen. Jeg plejer ellers ikke at have problemer med at sætte billeder på 1200 pixels i bredden ind i forum.

Håber det er forståeligt.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#4 Kommentar postet d. 11-01-18 kl. 23:10. Emne: Eumenes sp.?
Ps. Jeg er lige kommet i tanke om at grunden til nedskaleringen er at billedet fylder mere end 150 kb.

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#5 Kommentar postet d. 12-01-18 kl. 13:29. Emne: Eumenes sp.?
Hej Erik,

Mange tak for forklaringen (som jeg godt forstod !). Ja, det var også netop pga. den ellers velkendte grænse med de 150 Kb, at jeg ikke lige kunne regne den ud i første omgang. Det giver ekstremt god mening at høre, at billedet faktisk ligger i Galleriet i forvejen. Tak igen. - Nu håber jeg så, at du også får anden og bedre respons på den her tråd end bare mit spørgsmål.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Kent Runge Poulsen

Svaraktivitet:

(19)

Ny på F&N
#6 Svar postet d. 13-01-18 kl. 01:51. Emne: Eumenes sp.?
selvom jeg vrøvler en hel del her

- se linket HER

så forklarer det også, hvorfor man ikke når nærmere end sp. her.

venlig hilsen Kent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#7 Kommentar postet d. 13-01-18 kl. 02:07. Emne: Eumenes sp.?
Mange tak Kent. Den forbliver Eumenes sp.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator