Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. januar 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ken Alminde
Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)? (Læst 62 gange) Postet d. 12-01-18 kl. 20:40
Hej

Brakker Skov nær Kolding i dag. Mine billeder blev ikke helt så vellykkede som håbet, men jeg håber det går.

Svampen var tilhæftet foden af en stor gammel (og levende) bøg. Sprød og let at knække, uregelmæssigt formet og uden tydelig stilk.

Jeg havner på X. polymorpha, men er det holdbart?

Mvh. Ken

Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)? (Hej

Brakker Skov nær Kolding i dag. Mine billeder blev ikke helt så vellykkede som håbet, men jeg)
Ken Alminde har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#1 Kommentar postet d. 12-01-18 kl. 20:40. Emne: Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)?
Struktur.

Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)? (Struktur.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 583)
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#2 Kommentar postet d. 12-01-18 kl. 20:41. Emne: Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)?
Indvendigt kig.

Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)? (Indvendigt kig.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 590)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1100)
#3 Svar postet d. 12-01-18 kl. 20:54. Emne: Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)?
god nok.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#4 Kommentar postet d. 12-01-18 kl. 21:21. Emne: Kølle-stødsvamp (Xylaria polymorpha)?
Tak skal du have Frank.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator