Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Natur- og miljøpolitik -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Stefansen
Biodiversitetskortet (Læst 723 gange) Postet d. 16-01-18 kl. 10:59
Det er fint, at Naturbasen har bidraget til

ovennævnte kortlægning af biodiversitet. Det er også godt, at det kun er kvalitetssikrede observationer, der kan indgå, nok mindre heldigt, at det kun er meget få - i hvert fald af mine egne og sikkert også alle andres observationer fra de seneste år- som så ER kvalitetssikrede, også selv om de er tydeligt dokumenteret med fotos, rødlistede eller ej. Er det resurceproblemer, der gør, at så få obs´er kvalitetssikres?

Mvh JS

- se linket HER

Kommentér

Lars Thomas
#1 Kommentar postet d. 16-01-18 kl. 11:11. Emne: Biodiversitetskortet
Nu kan jeg kun udtale mig på egne vegne, men som en af dem, der kvalitetsikrer, kan jeg sige, at det jo er noget, jeg gør frivilligt, hvilket vil sige, at det er noget jeg gør, når der er tid og overskud fra dagenes øvrige gøremål, så det går ikke nødvendigvis altid lige hurtigt.

Kommentér

Jørgen Stefansen
#2 Kommentar postet d. 16-01-18 kl. 12:52. Emne: Biodiversitetskortet
Hej Lars

Tak for svaret. Jeg har stor respekt for jeres frivillige indsats.

Kunne man overveje initiativer, der kunne speede processen op? Evt. noget med at søge offentlige midler til aflønning med den begrundelse, at det er vigtigt for off. myndigheder (det er det nok ikke) at have et opdateret overblik over biodiversiteten. Eller er vores politik, at vi vil være uafhængige af statslige midler?

Mvh JS

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator