Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mette Hansen
Vandspidsmuse-bekræftelse? (Læst 399 gange) Postet d. 06-02-18 kl. 17:06
Hej F&ænder!

Jeg fandt min første vandspidsmus i dag. Det er jeg i hvert ret sikker på, at jeg gjorde. Men da jeg har indberettet den, og da jeg jo altså aldrig har set en før, vil jeg enormt gerne have en bekræftelse fra nogen, der er klogere på vandspidsmus end jeg!

Mine fotos er afskyeligt elendige, fordi der ikke var noget lys. Men: Jeg har et foto forfra, hvor snuden godt nok ikke virker spids (men det vil jeg gerne hævde skyldes perspektivforkortelse), samt foto bagfra, hvor den kraftige bagpote netop kan erkendes.

Der ud over: Meget markant mørk overside + hvid underside. Og den var en eminent dygtig svømmer, som dykkede og svømmede under overfladen, på jagt efter et-eller-andet. Jeg kunne se den under vandet, men det kunne mit kamera ikke klare. Der var en vandstær i samme sø, og det var umuligt ikke at synes, at de to lignede hinanden enormt meget, både i farver og adfærd.

Jeg håber, jeg har ret...

Vandspidsmuse-bekræftelse? (Hej F&ænder!

Jeg fandt min første vandspidsmus i dag. Det er jeg i hvert ret sikker på, at jeg gj)
Mette Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 532)
Besvar | Kommentér

Mette Hansen
#1 Kommentar postet d. 06-02-18 kl. 17:07. Emne: Vandspidsmuse-bekræftelse?
Her er billedet bagfra.

Vandspidsmuse-bekræftelse? (Her er billedet bagfra.)
Mette Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 532)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#2 Svar postet d. 06-02-18 kl. 20:13. Emne: Vandspidsmuse-bekræftelse?
Den er god nok. Den markante skillelinje mellem sort ryg og hvid bug er tydelig. Det må have været en fin oplevelse.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Mette Hansen
#3 Kommentar postet d. 06-02-18 kl. 22:33. Emne: Vandspidsmuse-bekræftelse?
Tusind tak, Verner!

Ja, det var en rigtigt fin oplevelse. Det er altid spændende at se en ny art, og så at få lov at se den jage, det var ualmindelig heldigt. Jeg vil helt sikkert være mere opmærksom på små ringe i vandet fremover!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator