Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kenneth Persson
Hvilken Stenus? (Læst 232 gange) Postet d. 11-02-18 kl. 18:54
11022018 Ryparken. 4 mm. Nogen bøger om Stenus i kan anbefale, gerne med mål og andre kendetegn?

VH

Kenneth

Hvilken Stenus? (11022018 Ryparken. 4 mm. Nogen bøger om Stenus i kan anbefale, gerne med mål og andre kendetegn?

)
Foto: Kenneth Persson
Besvar | Kommentér

Sean Birk Bek Craig
#1 Kommentar postet d. 11-02-18 kl. 21:25. Emne: Hvilken Stenus?
Hej Kenneth,

Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med Stenus´en, men til artsbestemmelse kan du måske bruge Danmarks fauna´s bd. 57 eller 58, hvis ikke du allerede har været igang med dem. - se linket HER og - se linket HER

Kan ikke lige huske i hvilket bind Stenus er. Jeg har selv kun minimal erfaring med disse, og ingen erfaring med andre identifikationsbøger til rovbiller, men vil lige dele i tilfælde af at du ikke har været inde og kigge i Danmarks Fauna?

Venligst

Sean Birk

Besvar | Kommentér

Kenneth Persson
#2 Kommentar postet d. 12-02-18 kl. 06:31. Emne: Hvilken Stenus?
Hej. Tak for links. Jeg fik dem også tidligere, men foretrækker klart at sidde med en bog. Synes det er sværere at nærstudere på skærmen.

VH

Kenneth

Besvar | Kommentér

Gorm Pilgaard Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 12-02-18 kl. 08:01. Emne: Hvilken Stenus?
Hej Kenneth

De tre rovbille bind i Danmarks Fauna er en rigtig god begyndelse. Jeg er også modstander af bestemmelsesværker på pdf da jeg synes det er meget besværligt.

Heldigvis kan de stadig findes i antikvariater fra tid til anden. Alternativt kan de købes som genoptryk.

Det findes ligeledes nogle rovbille bind udtaget af Palm i series Svensk insektfauna så vidt jeg husker. Disse er også meget gode.

Mvh Gorm

Besvar | Kommentér

Kenneth Persson
#4 Kommentar postet d. 12-02-18 kl. 11:45. Emne: Hvilken Stenus?
Hej Gorm. Jeg må ud og kigge efter dem Tak for info.

VH

Kenneth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator